Járattörlések, késések, lemaradt csomagok, munkaerőhiány a leggyakoribb szavak a légiközlekedésről szóló hírekben ezen a nyáron, a rendkívüli helyzet kreatív megoldásokra kényszeríti a légitársaságokat.
A napokban bevezetett szigorú heathrow-i napi utaslimit miatt a Delta Airlines arra kényszerült, hogy törölje a London – Detroit járatát július 11-én.
A cég azonban úgy döntött, hogy az Airbus A330-200-as repülőgépet utasok nélkül, de a Heathrow-n feltorlódott mintegy 1000, az Egyesült Államokba tartó járatokról előzőleg lemaradt poggyásszal repülte vissza. A csomagokat azóta már ki is szállították tulajdonosaiknak.
Egy másik, szintén szokatlan, de kreatív megoldáshoz folyamodott az Icelandair is. Az izlandi légitársaság Keflavík – Amszterdam közötti járatán saját poggyászrakodó munkatársakat utaztatott a szintén munkaerőhiánnyal küzdő és a naponta kezelt utasok számát limitáló Schiphol-repülőtérre.
Az izlandi rakodók végezték el a feladott poggyászok ki- és bepakolását több repülőgépen is, ennek köszönhetően a hírek szerint pontosabban tudták tartani menetrendjüket az érintett járatok.
Korábban a közösségi médiában olyan eseményről is jelent meg felvétel, amikor a késés csökkentése érdekében a repülőgép személyzete kezdte el berakodni a poggyászokat a repülőgépbe.
Helden! 💙 @KLM piloten helpen bij uitladen bagage op @HeathrowAirport 🇬🇧 Daar heerst ook koffer-chaos 🧳⚠️ pic.twitter.com/NfL3txBLgL
— Menno Swart (@MennoSwart) June 30, 2022
A közelmúltban beszámoltunk arról is, hogy Frankfurtban már a vezetők és az irodai dolgozók is besegítenek egyes földi kiszolgálási folyamatokba, annyira kevés a dolgozó, annak ellenére, hogy a német kormány még a török vendégmunkások alkalmazását is megkönnyítette és felgyorsította.