Bemutatta az A400M új generációs szállító repülőgépbe szerelhető tűzoltó rendszer képességeit az európai gyártó.

A tesztet Spanyolországban hajtották végre, a repülőgép 150 láb (45 méter) minimális magasságra süllyedve 125 csomós legkisebb sebességgel haladt. Az úgynevezett RORO (roll-on/roll-off), azaz könnyen be- és kiszerelhető eszközhöz tartozó tartályból a repülőgép kevesebb mint 10 másodperc alatt akár 20 tonna vizet is képes kiengedni a célterületre.

A kampány fő célja a ledobott víz mennyiségének és időigényének ellenőrzése mellett az A400M és az alkalmazott megoldás tűzoltási képességének demonstrálása volt.

Ennek előnye, hogy a rendszer alkalmazása nem igényel módosítást a repülőgépen, ezért bármely példányba és rövid időn belül beszerelhető.

Forrás: Airbus

A vizet a raktérben rögzített tartályban tárolják, amelyekből két független ajtón keresztül jut el az oltóanyag két elárasztó csőhöz. Amikor a kiürítést beindítják, a víz a rámpa végén lévő két szakaszon keresztül távozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A400M alacsony magasságú repülési és kis sebességű manőverező képességének köszönhetően akár 150 láb magasságban is képes pontosan ledobni az oltásra szánt vizet. A jövőben a készlet sorozatgyártású változatának kifejlesztése mellett az Airbus a műveletet éjszakai körülmények között is vizsgálja majd.