Visszatértek a több órás, végeláthatatlan sorok az amszterdami légikikötő utasbiztonsági ellenőrzésénél a munkaerőhiány miatt, sokan késték le gépüket, a reptérüzemeltető ismét járatritkításra kéri a légitársaságokat.

Hétfő reggel óta eluralkodott a káosz Schipholon, az utasok közösségi médiában megjelent panaszai alapján órákig tart, mire egyáltalán a terminálépületbe be lehet jutni – írta cikkében az aviation24.be.

A probléma megint az utasbiztonsági ellenőrzés területén kialakult súlyos munkaerőhiány miatt volt, amely tavasz óta okoz komoly gondokat.

A repülőtér üzemeltetője júliusban és augusztusban átmenetileg kezelte a gondokat azzal, hogy a területen dolgozóknak a forgalmas nyári időszakra vonatkozó, bruttó 5,25 eurós óránkénti juttatást adott, azonban a repülőtéri személyzetet képviselő FNV-szakszervezet szerint ez a múlt hónap végén megszűnt. Jelenleg óránként bruttó 1,40 eurós pótlékot kapnak a dolgozók.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emiatt a biztonsági személyzetből sokan jelezték, hogy olyan más helyen vállalnak munkát, ahol ugyanezt a bért kevésbé megterhelő munkával megkereshetik, így a körükben az utóbbi napokban jelentősen megnőtt az elvándorlás.

A szakszervezet szerint a nyári juttatás átmenetileg segített megbirkózni a helyzettel, de a Schipholon fennálló problémákat strukturálisan nem oldotta meg.

Az érdekképviselet értetlenül áll azelőtt is, hogy míg szeptember erős hónap a nyaraló és üzleti forgalom szempontjából, valamint a nyári menetrend is még október végéig tart, az üzemeltető miért csak augusztus végéig nyújtotta a megemelt pótlékot.

Délután a reptérüzemeltető közlésében úgy reagált a káoszra, hogy ma nagyon nagy a forgalom Schipholon, a biztonsági személyzet létszáma pedig alacsonyabb, mint amit a biztonsági cégektől kértek, ezért a vállalat több légitársaságot is arra kért, hogy 16:00 és 23:00 között töröljenek járatokat. Az utasok számoljanak hosszabb várakozási idővel, késésekkel és járattörlésekkel, valamint ellenőrizzék a járatukkal kapcsolatos információkat.

A terminálon dolgozók mindent megtesznek annak érdekében, hogy ma mindenki el tudjon utazni, de sajnos fennáll annak az esélye, hogy a hosszú várakozási idő miatt az utasok lekésik járatukat – tette hozzá a közlés. Ezekre az esetekre Schiphol egyébként már korábban életbe léptetett egy kártérítési rendszert, illetve korlátozta a járatok és kezelhető utasok számát.