Visszatértek a több órás, végeláthatatlan sorok az amszterdami légikikötő utasbiztonsági ellenőrzésénél a munkaerőhiány miatt, sokan késték le gépüket, a reptérüzemeltető ismét járatritkításra kéri a légitársaságokat.
Hétfő reggel óta eluralkodott a káosz Schipholon, az utasok közösségi médiában megjelent panaszai alapján órákig tart, mire egyáltalán a terminálépületbe be lehet jutni – írta cikkében az aviation24.be.
A probléma megint az utasbiztonsági ellenőrzés területén kialakult súlyos munkaerőhiány miatt volt, amely tavasz óta okoz komoly gondokat.
Never ending queue at #Schiphol. Lifting my phone to take a photo and see if I can find the damn tail of this nightmare.
We should have been informed by email @aegeanairlines. This is not normal. pic.twitter.com/8aweUG5mZ3
— Daphne Tolis (@daphnetoli) September 12, 2022
A repülőtér üzemeltetője júliusban és augusztusban átmenetileg kezelte a gondokat azzal, hogy a területen dolgozóknak a forgalmas nyári időszakra vonatkozó, bruttó 5,25 eurós óránkénti juttatást adott, azonban a repülőtéri személyzetet képviselő FNV-szakszervezet szerint ez a múlt hónap végén megszűnt. Jelenleg óránként bruttó 1,40 eurós pótlékot kapnak a dolgozók.
Emiatt a biztonsági személyzetből sokan jelezték, hogy olyan más helyen vállalnak munkát, ahol ugyanezt a bért kevésbé megterhelő munkával megkereshetik, így a körükben az utóbbi napokban jelentősen megnőtt az elvándorlás.
A queue with no end at #Schiphol airport – aka covid superspreader pic.twitter.com/gHJgKgeiD2
— Daphne Tolis (@daphnetoli) September 12, 2022
A szakszervezet szerint a nyári juttatás átmenetileg segített megbirkózni a helyzettel, de a Schipholon fennálló problémákat strukturálisan nem oldotta meg.
Az érdekképviselet értetlenül áll azelőtt is, hogy míg szeptember erős hónap a nyaraló és üzleti forgalom szempontjából, valamint a nyári menetrend is még október végéig tart, az üzemeltető miért csak augusztus végéig nyújtotta a megemelt pótlékot.
Délután a reptérüzemeltető közlésében úgy reagált a káoszra, hogy ma nagyon nagy a forgalom Schipholon, a biztonsági személyzet létszáma pedig alacsonyabb, mint amit a biztonsági cégektől kértek, ezért a vállalat több légitársaságot is arra kért, hogy 16:00 és 23:00 között töröljenek járatokat. Az utasok számoljanak hosszabb várakozási idővel, késésekkel és járattörlésekkel, valamint ellenőrizzék a járatukkal kapcsolatos információkat.
A terminálon dolgozók mindent megtesznek annak érdekében, hogy ma mindenki el tudjon utazni, de sajnos fennáll annak az esélye, hogy a hosszú várakozási idő miatt az utasok lekésik járatukat – tette hozzá a közlés. Ezekre az esetekre Schiphol egyébként már korábban életbe léptetett egy kártérítési rendszert, illetve korlátozta a járatok és kezelhető utasok számát.
It's very busy at Schiphol today. Staffing levels at security are lower than what we had requested of the security companies. Schiphol has asked several airlines to cancel flights between 16:00 and 23:00. More information: https://t.co/i835Wz91Mv
— Schiphol (@Schiphol) September 12, 2022