Véglegesítette tíz darab Boeing 777-8F áruszállító repülőgépre szóló megrendelését a Cargolux, további hat gépre pedig opciós jogot szerzett.
A Boeing és a Cargolux az idei Farnborough-i Nemzetközi Légi Szalonon jelentette be, hogy a luxemburgi áruszállító légitársaság az amerikai gyártó új generációs típusát választotta, akkori megfogalmazásuk szerint mint „előnyben részesített típust” a korosodó 747-400F-ek leváltására.
A megrendelés eddig a Boeing nyilvántartásában azonosítatlan vevőhöz sorolva szerepelt, a tíz példányról szóló szerződés ünnepélyes bejelentését és az aláírási ceremóniát ma tartották a Cargolux luxemburgi székhelyén. A kötelező érvényű rendelésen felül a légitársaság hat 777-8F-re szerzett opciót.
A gyártó közleménye arra nem tér ki, hogy a gépek átadására mikor kerül sor, de mint korábban megírtuk a 777-9-es utasszállító változat berepülési és tanúsítási programja is eltarthat az évtized közepéig.
Richard Forson, a légitársaság elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a legújabb technológiájú és üzemanyag-takarékos 777-8F árusszállító típus hozzájárul a Cargolux hosszú távú fenntarthatósági programjához, valamint megszilárdítja globális vezető pozícióját a légi árufuvarozási szolgáltatások terén.
A Boeing 2022 januárjában mutatta be az új 777-8F típusváltozatot, amelyből mostanáig több mint 50 példányra érkezett megrendelés. A repülőgép közel azonos hasznos teherbírással és hatótávolsággal rendelkezik, mint a 747-400F, miközben 30 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-hatékonyságot és károsanyag-kibocsátást, valamint 25 százalékkal kisebb üzemeltetési költségeket kínál, zajterhelése pedig akár 60 százalékkal alacsonyabb az elődnél, így ideális választás a kiöregedő áruszállító repülőgépek cseréjére.
A luxemburgi székhelyű Cargolux Európa legnagyobb, kizárólag áruszállítással foglalkozó légitársasága, összesen 30 darab Boeing 747-8 és 747-400 repülőgépből álló flottát üzemeltet, és világszerte közel 2500 alkalmazottat foglalkoztat.
A cég 50 éves tapasztalattal rendelkezik a légiáru-fuvarozási iparágban, világméretű hálózata több mint 75 célállomást fed le menetrend szerinti teherszállító járatokkal, valamint charterszolgáltatásokat is kínál. A vállalat több mint 50 országban több mint 85 irodával rendelkezik, és kiterjedt globális fuvarozási hálózatot üzemeltet több mint 250 célállomásra.
Amint korábban megírtuk, a Cargolux 2021 nyarán közölte, hogy nem állít forgalomba több négyhajtóműves repülőgépet, a vállalat az európai gyártó A350F típusa mellett vizsgálta az egykori utasszállító Boeing 777-300ER repülőgépekből áruszállítóvá alakított gépek beszerzését is.