A francia-olasz repülőgépgyártó idén 40 példányt készítene, de néhány éven belül ennek duplájára növelné az összeszerelés ütemét.
Növekedésre számít 2023-ban az ATR a járvány, majd a gazdasági és geopolitikai helyzet miatt az elmúlt három évben tapasztalt nehézségeket követően.
Tekintettel az iparág ellátási láncaiban tapasztalható problémákra, a cég tavaly mindössze 25 új repülőgépet gyártott és adott át, emellett 11 használt példány felújítását és áruszállítóvá alakítását végezte el.
Jelenleg világszerte közel 1200 ATR repül, amely megközelíti a járvány előtti aktív flotta mennyiségét, illetve a tavalyi évben 150 új viszonylaton kezdtek el repülni a típussal az üzemeltetők.
A gyártó 160 példányra rendelkezik megrendeléssel, az idei legfőbb cél, hogy 40 példányt adjon át üzemeltetésre, a következő években pedig évi 80 gépre növelné kapacitását és az összeszerelés ütemét.
A vállalat előrejelzése szerint a következő 20 évben 1500 turbólégcsavaros repülőgépre lesz kereslet világszerte, amelynek jelentős része a meglévő, kiöregedő példányok pótlására szolgál majd.
Típusának továbbfejlesztett változataival, valamint az áruszállító variánssal az ATR új piacokra is be kíván lépni, és további régiókban növelné a jelenlétét.
A gyártó több fejlesztést is megvalósított az elmúlt időszakban: megtörtént az új PW127XT hajtóműves variáns tanúsítása és üzembe helyezése, az első, kizárólag fenntartható üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztrepülés, emellett túl van szűzrepülésén a rövid futópályákon fel- és leszállni képes ATR 42-600S változat, továbbá megkezdődött az új generációs EVO-koncepció megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése.