Kevesebb mint egy nappal a karbantartás vége után újra le kellett zárni a frankfurti légikikötő északnyugati futópályáját, mert az új csúszásgátló bevonat tönkreteszi a repülőgépek gumiabroncsait.

Az elmúlt közel két hétben az üzemeltető karbantartást végzett a frankfurti repülőtér 2011-ben átadott, csak leszállásra használt, 2800 méter hosszú északnyugati (07L/25R) futópályáján, amelynek során a felületére egy újfajta csúszásgátló réteget hordtak fel.

A légikikötő a tervezettnél egy nappal korábban, szerdán adta vissza a forgalomnak a futópályát, ám alig egy nappal később újra le kellett zárni – számolt be az aero.de portál.

A problémát ez az új bevonat okozza, amely a Lufthansa belső feljegyzése szerint erős gumikopást okoz a leszálló gépeknél, több esetben olyan mértékű kárt okozva, hogy az abroncsokat cserélni kellett.

A Lufthansa Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépe a frankfurti 07L futópálya küszöbe felett. (Fotó: AIRportal.hu)

A Lufthansa-csoport arról tájékoztatta a repülőtér üzemeltetőjét és a légiforgalmi irányításért DFS-t, hogy az érintett futópálya használatát a cég repülőgépei biztonsági okokból azonnali hatállyal felfüggesztik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt követően a Fraport döntött arról, hogy a gumiabroncsok „fokozott sérülése” miatt lezárják a futópályát, és megkezdik a hiba kivizsgálását.

Frissítés: A vizsgálatokat követően a szerda esti órákban a futópályát újra megnyitották, amelyet a Lufthansa-csoport is újra használ. Az üzemeltető további részleteket nem közölt.

Az új bevonat felvitelével az volt az üzemeltető célja, hogy nagyobb tapadást biztosítson és tartósabb legyen, valamint a téli időszakban 25 százalékkal kevesebb jégtelenítőszert kelljen használni.