Újabb kényelmi szolgáltatást vezet be az Emirates: utasai akár már a repülés előtt két héttel, de legkésőbb a járatindulás előtt 24 órával kiválaszthatják, hogy milyen meleg főételt szeretnének enni, ami csökkenti az élelmiszer-pazarlást is.
Az étel-előrendelés szolgáltatás révén a fedélzeti menüt a légitársaság weboldalán vagy alkalmazásban lehet leadni, az úti cél konyháját idéző és helyi alapanyagokból készült meleg főételek mellett igény esetén speciális fogás is rendelhető.
A repülőgépen a légiutas-kísérő személyzet egyedi fejlesztésű alkalmazást használ az étel-előrendelések áttekintéséhez, ez segíti őket abban, hogy minden utasnak az általuk kiválasztott ételt szolgálhassák fel.
A szolgáltatást július 25-től az üzleti osztályon vezetik be, a Dubaj és Heathrow, Gatwick, illetve Stansted közötti járatokon. Az Emirates azonban a közeljövőben több útvonalra és utasosztályra is ki szeretné terjeszteni, továbbá folyamatosan figyelemmel kíséri a bevezetési fázisban az ügyfelektől kapott visszajelzéseket.
Az új kezdeményezés kiegészíti a már meglévő, mesterséges intelligencia alapú, preferenciákat nyomon követő rendszert, valamint a légiutas-kísérő személyzet tapasztalatait, amelyek megkönnyítik a menütervezést és az élelmiszer-rendelést.