A világ legnagyobb 737-es üzemeltetője 108 példánnyal növelte a MAX típusváltozat legkisebb befogadóképességű, ám legnagyobb hatótávolságú változatára szóló szerződését.
A közlés szerint a légitársaság és az amerikai gyártó mostani megállapodása támogatja a Southwest modernizációs stratégiáját, illetve rugalmasságot biztosít a flotta bővítéséhez.
Így a Southwest már több mint 300 példányt kér a 737-7-es változatból, teljes megrendelésállománya pedig 500 darab fölé nőtt a MAX család típusváltozataiból.
A 737-7-es 172 utas szállítására képes és 3800 tengeri mérföldes (7037 km) hatótávolsággal rendelkezik, de a forgalomba álláshoz szükséges hatósági tanúsítvány megszerzése jó ideje csúszik, és jelenleg 2024 elejére várható.
A légitársaság bevétele 4,9 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben, és elérte a 6,5 milliárd dollárt, ennek ellenére nyeresége 30 százalékkal 193 millió dollárra esett vissza a tavalyi azonos időszak eredményéhez képest, amelynek oka az üzemeltetési költségek 10 százalékos emelkedése, azon belül is a karbantartási és személyi kiadások nőttek leginkább.
Szeptember végén a csak 737-eseket üzemeltető Southwest flottájában 817 repülőgép teljesített szolgálatot, a légitársaság 2023 és 2031 között 780 új gép forgalomba állítását tervezi (ebben benne vannak az idei évben már átvett példányok), ebből 302 darab 737-7, 271 darab 737-8 lesz, további 207 példányra vonatkozó opció pedig bármelyik változatból lehívható.
A légitársaság 2024-ben 6 és 8 százalék közötti kapacitásnövekedést tervez az ideihez képest.