A dél-koreai légitársaság 27 Airbus A350-1000-es és 6 A350-900-as beszerzéséről ír alá szerződést az európai gyártóval, az üzlet értéke 13,7 milliárd dollár.
A megrendelés a légitársaság fenntarthatósági szempontból is fontos flottamodernizációja mellett az Asiana Airlines integrációját is előkészíti.
A légitársaság egyelőre a repülőgépek fedélzeti berendezéséről nem árult el részleteket, de közlésük megjegyzi, hogy az A350-1000 sztenderd háromosztályos fedélzeti berendezéssel 350-410 utas, míg a 7 méterrel rövidebb A350-900-as 300-350 utas befogadására képes.
Előbbi teljes terheléssel akár 16 ezer, utóbbi 15 370 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, és előző generációs típusokhoz képest akár 25 százalékkal kevesebb üzemanyag-fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást tesznek lehetővé.
A Korean Air a 33 A350-es beszerzéséről szóló megállapodáson kívül, korábbról 50 Airbus A321neo, 10 Boeing 787-9-es, 20 Boeing 787-10-es és 30 Boeing 737-8-as repülőgépre rendelkezik megállapodásokkal.
A Korean és az Asiana integrációját – mint megírtuk – a közelmúltban hagyta jóvá az európai versenyhatóság, így már csak az amerikai hatóságok áldása hiányzik a két cég összeolvadásához. Az üzlet véglegesítése érdekében az Asiana megválik a cargo-üzletágától, valamint több, például európai repülési jogáról is lemond a rivális low-cost T’Way légitársaság javára, amelynek az Asiana három meglévő A350-es repülőgépét is átadja.