A dubaji cég megveszi öt A380-asát a bérleti időszak lejártával, az amerikai áruszállító légitársaság pedig a már nem gyártott Boeing 747-es áruszállító változatából lízingel még hármat.

Az Atlas Air három Boeing 747-8-as áruszállító repülőgéppel bővíti flottáját, amelyeket a BOC Aviationnel kötött hosszú távú pénzügyi lízingszerződések révén bérel.

Az érintett példányok várhatóan 2024 harmadik negyedévének végén állnak szolgálatba, a beszerzést a szélestörzsű áruszállító gépek iránti, főként az e-kereskedelem irányából mutatkozó erős globális kereslettel indokolta az amerikai cég.

Forrás: Boeing

Az Atlas Air a világ legnagyobb üzemeltetője a Boeing 747-es áruszállító változatának, flottájában az új beszerzéssel 17 747-8F, 39 747-400F, öt utasszállító 747-400-as és négy, a Boeing számára üzemeltetett speciális 747-400 Large Cargo Freighter (LCF) van.

A 747-8 üzemanyag-fogyasztása 16 százalékkal alacsonyabb, hasznos teherbírása 20 százalékkal nagyobb a 747-400F-hez képest, kapacitása a 777F-ét pedig 25 százalékkal haladja meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kapcsolódó hír, hogy a napokban az Emirates is már szintén nem gyártott négyhajtóműves szélestörzsű repülőgépek megvásárlásáról döntött.

Az öt érintett Airbus A380-as 2012 óta az Emirates flottájában repül, de eddig bérelte őket a légitársaság a Doric lízingcégtől.

Forrás: Emirates

Az A6-EDX, A6-EDY, A6-EDZ, A6-EEB és A6-EEC lajstromjelű, Engine Alliance GP7200-as hajtóművekkel felszerelt óriásgépek a 12 éves lízingszerződésük őszi lejáratával összesen 200 millió dollárért kerülnek a légitársaság tulajdonába.

Az Emirates a kétszintes típus legnagyobb üzemeltetője, jelenleg 116 van a flottájában, a korábbi közlések szerint a cég legalább a következő évtized közepéig tervezi az A380-asok üzemeltetését.