Az új utascsarnok előfutáraként már megkezdődtek egy 12 repülőgép egyidejű kiszolgálását lehetővé tevő forgalmi előtér építéséhez a földfeltöltési munkák.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma idén meghaladja a 17 millió főt, 2030-ra 20 millió utast prognosztizálnak, a résztulajdonos VINCI Airports kiváló légitársasági kapcsolatainak és a Budapest Airport járatfejlesztési munkájának eredményeképp a jövőben még több új, hosszú távú járat indulhat a magyar fővárosból, ezért elkezdték a 3-as terminál építésének előkészítését – közölte az üzemeltető.

Az új terminálhoz kapcsolódó egyik első, már zajló munkavégzés az új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltés, amelyről korábban az AIRportal.hu is beszámolt.

A forgalmi előtér bővítése 12 légijármű egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé, és egy jelentős előtérfejlesztés első fázisát képezi.

Lóga Máté, gazdaságstratégiáért, iparért, pénzügyi forrásokért és makrogazdasági elemzésért felelős államtitkár, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke (j) és Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója (b). (Forrás: Budapest Airport)

A 3-as terminál fejlesztését és tervezését a közlemény szerint a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével végzik, összhangban a Budapest Airport azon céljával, hogy a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) által meghatározott határidőnél húsz évvel korábban, 2030-ra nullára csökkentsék a légikikötő károsanyag-kibocsátását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A terminálfejlesztés minden eleme várhatóan nyolc éven belül megvalósul.

„Az eddigi eredmények alapján már most látjuk, hogy az idei év végéig rekordszámú utast kezelünk a repülőtéren, ami nem meglepő, hiszen Budapest és Magyarország világszinten egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, és évről évre egyre több turista érkezik ide” – mondta a közlemény szerint Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Kiemelte: „Jelentős fejlesztésre van szükség, hogy az emelkedő utasforgalmat magas minőségben ki tudjuk szolgálni. A 3-as terminál tervezési, illetve egyes kapcsolódó kivitelezési munkálatai már folyamatban vannak, hamarosan kezdődhet megvalósítás is. A cél magas minőségben egyre több utast kiszolgálni, folyamatosan bővülő infrastruktúrával.”

A KPMG tanulmánya alapján az új terminál megépítésével összefüggő beruházási és kivitelezési tevékenységek 2027-ig akár 63,9 milliárd forintnyi közvetett hozzáadott értéket is teremthetnek a beszállítói láncon keresztül, 6400 embernek adhatnak munkát, és a magyar családok jövedelméhez akár 23,4 milliárd forinttal járulhatnak hozzá.

Amint korábban megírtuk, novemberben is rendkívül erős forgalmat regisztrált novemberben a Budapest Airport, több mint 1,4 millió utas és rekord mennyiségű, 31 121 tonna áru fordult meg a repülőtéren. Az utasforgalom idén minden hónapban csúcsot döntött, november végére pedig meghaladta a 16 milliót, megközelítve az eddigi rekordnak számító 2019. évi eredményt.