Hajtóműprobléma miatt sűrű füst keletkezett a svájci légitársaság Bukarestből Zürichbe tartó járatának fedélzetén, emiatt Grazban szakította meg útját, többeket kórházba kellett szállítani, az egyik légiutas-kísérőt mentőhelikopterrel.
A HB-JCD lajstromjelű, 2017-es gyártású A220-300-as az LX 1885 számú, Bukarest-Otopeniről Zürichbe közlekedő járatát teljesítette december 23-án, hétfőn délután.
A pilóták fél 6 után nem sokkal, néhány perccel a magyar-osztrák határ átlépését követően, a stájerországi Graztól északkeletre, 40 000 láb (kb. 12 200 méter) utazómagasságon repülve jelentették, hogy füst keletkezett a fedélzeten, ezért megszakítják útjukat.
Az A220-as azonnal süllyedni kezdett, és kevesebb mint 20 perc múlva biztonságosan leszállt a grazi repülőtér 34-es jelű futópályáján, ahol megállt.
A 74 utas és 5 fős személyzet a futópályán, vészcsúszdákon hagyta el a fedélzetet, a repülőteret az eseményt követően lezárták.

Az utasok és a személyzet tagjai közül 17-en igényeltek egészségügyi ellátást, sajtóértesülések szerint az egyik légiutas-kísérőt mentőhelikopter szállította kórházba a helyszínről, állapotáról nem közöltek részleteket.
A Swiss az X-en megerősítette, hogy a Bukarestből Zürichbe tartó járatuk megszakította útját Grazban, és a repülőgép vészkiürítését a futópályán hajtották végre.
Frissítés: A légitársaság december 30-án közölte, hogy a baleset óta intenzív osztályon kezelt légiutas-kísérőjük elhunyt a grazi kórházban.
Később hozzátették, hogy a kényszerleszállásra a repülőgép hajtóművének hibája következtében az utastérben és a pilótafülkében keletkezett füst miatt volt szükség, a 74 utas és 5 fős személyzet közül 17-en igényeltek egészségügyi ellátást. A légitársaság kedden küld mentesítő járatot az utasokért.