A dél-koreai balesetvizsgálók a december 29-i katasztrófában érintett Boeing 737-es mindkét hajtóművében madármaradványokat azonosítottak, eközben az ország több repülőterén is lebontják vagy biztonságossá teszik a futópályák végén lévő építményeket.

A dél-koreai hatóságok bejelentették, hogy madártollakat és madárvért találtak a Muan város repterén kényszerleszállás közben szerencsétlenül járt Jeju Air-gép mindkét hajtóművében.

A szakértők összesen 17 mintát elemeztek a közlés szerint.

Az ország közlekedési minisztériuma a napokban bejelentette, hogy Dél-Korea további három repülőterén azonosítottak a repülésbiztonságot veszélyeztető szerkezeteket a futópályák végein, a muani műszeres leszállító rendszer antennáját tartó, betonból és földből épült szerkezethez hasonlókat, amelybe a katasztrófában érintett repülőgép beleütközött.

A közlés szerint ezeket még az idei évben el kell bontaniuk vagy biztonságosra kell cserélniük az üzemeltetőknek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról beszámoltunk, a Jeju Air Boeing 737-800-as repülőgépe Bangkokból tartott a dél-koreai Muanba december 29-én. A célreptér végső megközelítése közben a repülőgép madarakkal ütközött, a pilóták átstartoltak és vészhelyzetet jelentettek.

Az átstartolást követően a repülőgép nem tudott megfelelően emelkedni, vélhetően emiatt nem repülte le az ilyenkor megszokott iskolakört, hanem éles visszafordulással az egy futópályával rendelkező repülőtér szemközti pályavégére kísérelte meg a leszállást.

A Boeing 737-800-as a helyszíni felvételek szerint behúzott fékszárnyakkal és futóművekkel, az előírtnál jóval nagyobb sebességgel ért földet, majd túlcsúszott a futópálya végén, a műszeres leszállítórendszer antennáit tartó építménynek ütközött, és felrobbant. A katasztrófát mindössze két légiutas-kísérő élte túl, akik a repülőgép farokrészében foglaltak helyet.

Dél-Korea közlekedési minisztériumának januári közlése szerint a Boeing 737-800-as fedélzeti adatrögzítője (FDR) és a pilótafülke hangrögzítője (CVR) négy perccel azelőtt leállt, hogy a repülőgép felrobbant. Ennek okát még vizsgálják, ám a repülési és műszaki adatok, valamint a hangfelvétel hiánya jelentősen hátráltatja a katasztrófa kiváltó okainak felderítését.