Donald Trump pénteken elnöki rendeletben utasította a Szövetségi Légügyi Hivatalt (FAA), hogy szüntesse meg az 1973 óta érvényben lévő, a szárazföld feletti szuperszonikus polgári repülésre vonatkozó tilalmat.
Az elnöki rendelet arra is utasítja a hatóságot, hogy dolgozza ki a nagysebességű repülőgépekre vonatkozó új zajszabványokat, illetve törölje el az ezek fejlesztésének útjában álló egyéb szabályozásokat.
Az elnöki rendelet azt követően született, hogy szenátorok a közelmúltban törvényjavaslatot nyújtottak be Supersonic Aviation Modernization Act címmel.
A jogszabálytervezet szerint az USA-ban azzal a feltétellel engedélyeznék a Mach 1 (azaz a hangsebesség határa) feletti polgári repülést, ha a hangrobbanás nem éri el a földfelszínt.

Az indoklás szerint a technológia és az anyagtudomány fejlődése, valamint a zajcsökkentés terén elért előrelépések nemcsak lehetővé teszik a szárazföld feletti szuperszonikus repülést, hanem az biztonságossá, fenntarthatóvá és kereskedelmileg életképessé is vált mára.
A Boom Supersonic repülőgépgyártó üdvözölte a lépést, amely megnyitja az utat az Overture nevű, szuperszonikus utasszállító típusának piacra lépése előtt. Az Észak-Karolinában felépült gyárban készülő repülőgép jelentősen lerövidítené az USA két partján fekvő metropoliszok közötti repülési időt.
Mint ismert, a cég XB-1 nevű demonstrátorát Kalifornia felett tesztelte, amelynek eredménye, hogy az Overture hangrobbanása nem lesz érzékelhető a földön a repülőgép aerodinamikai kialakításának és a „Mach cutoff” néven ismert jelenségnek köszönhetően. Utóbbi lényege, hogy amikor a repülőgép nagy magasságban átlépi a hangsebességet, a keletkező hullámok nem érik el a földet.
A múltban több amerikai próbálkozás is kudarcba fulladt, például tőkehiány miatt az Aerion projekt. Eközben a NASA és a Lockheed Martin közösen fejleszti az X-59 csendes szuperszonikus demonstrátort, de annak első repülését már többször is elhalasztották.