Pontos tervezéssel és szorosabb együttműködésekkel készül a nyaralószezonra a Liszt Ferenc reptér, miután májusban 1,7 millió utast kezeltek, emellett év végéig bővítik a 2-es terminál check-in csarnokának kapacitását.

Az év ötödik hónapjában is szárnyalt a budapesti légikikötő utasforgalma, összesen 1,7 millió utast kezeltek, 16 százalékkal többet, mint tavaly májusban – olvasható az üzemeltető Budapest Airport közleményében.

Ezzel együtt 2025 első öt hónapjában már 7,4 millióan fordultak meg a reptéren.

A növekedés a következő időszakban is folytatódik, az utasszám jellemzően a nyári hónapokban tetőzik, az éves utasforgalom akár egyharmada ebben a három hónapban koncentrálódik – teszik hozzá.

Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert

A Budapest Airport tájékoztatása szerint a repülőtéri ökoszisztéma érintettjeinek bevonásával már 2024 őszén megkezdték a felkészülést a várható rekordmértékű forgalomra, és arra, hogy mindent megtegyenek az utasok biztonságáért és kényelméért.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légiközlekedés összetett, sokszereplős folyamat, a megfelelő utasélmény biztosításában a repülőtér-üzemeltető mellett fontos szerepe van a légitársaságoknak, a földi kiszolgálóknak, a hatóságoknak és a légiforgalmi irányítóknak is, akik csak szoros együttműködésben, megfelelő információáramlás mellett tudnak gyorsan és hatékonyan, az utasok biztonságát szem előtt tartva reagálni, a késések esetét is beleértve – hangsúlyozza a közlemény.

A Budapest Airport partnereivel szoros együttműködésben készült fel a nyárra, az aktív párbeszéd, a közös problémafeltárás, a pontos tervezés, valamint a megfelelő erőforrások biztosítása segíti az idei nyár utasforgalmának lehető leggördülékenyebb lebonyolítását.

Fotó: AIRportal.hu

A nyári csúcs kezelésében az üzemeltető kiemelt stratégiai partnere a HungaroControl Zrt. és a Nemzetgazdasági Minisztérium. A Budapest Airport és a HungaroControl stratégiai együttműködése révén tizennyolc területen indítottak olyan projekteket, amelyek – közvetlenül vagy közvetve – az utasélmény és a szolgáltatási színvonal javítását célozzák.

A repülőtér-üzemeltető eközben fejleszti a légikikötő infrastruktúráját is: folyamatban van a 2-es terminál indulási szintjére vezető híd, valamint a ki- és beszállásra használt terület felújítása, amelynek eredményeképp a terület hosszú távon is alkalmassá válik a növekvő forgalom biztonságos kiszolgálására.

A 3-as terminál megépüléséig a cég tájékoztatása szerint bővítik a 2-es terminál kapacitását, hogy optimalizálják azokat a területeket, amelyeken minden utas áthalad, és ezért kiemelten forgalmasak lehetnek.

Az idei év végéig megnövelik a 2-es terminál utasfelvételi csarnokának területét, ahol már összesen 36 önkiszolgáló poggyászfeladó automata áll rendelkezésre, valamint több légitársaság esetében is elérhető a korai poggyászfeladás lehetősége.

Forrás: Budapest Airport

A nyári szezonra tovább javult az utasbiztonsági ellenőrzés hatékonysága, ami az első félév tapasztalatai alapján a várakozási idő csökkenését eredményezte – emeli ki a közlemény, hozzátéve: a leggyakrabban használt biztonsági sávokat a legmodernebb, leghatékonyabb testszkennerrel szerelték fel.

Mint felidézik, a légiutasok száma jellemzően a nyári hónapokban tetőzik, amikor a menetrend szerinti járatok mellett akár háromszorosára nőhet a charter gépek száma is, tovább telítve az egyébként is terhelt európai légteret. Egy olyan komplex folyamatban, mint amilyen a légiközlekedés, a repülőtér hatáskörén kívülálló tényezők is fennakadást, lassulást okozhatnak, például egy műszaki meghibásodás, egy repülőgép személyzetének elérhetősége, vagy épp az időjárás, amely továbbhullámzó késéseket okozhat – hangsúlyozzák.

A Budapest Airport tavaly nyáron az utasok támogatására segítőpontokat hozott létre a 2-es terminál A és B oldalán is, amelyek az idei nyáron is rendelkezésre állnak majd.

Elsősorban ezeken a területeken biztosítják a járattörlések vagy késések miatt a repülőtéren várakozó utasok gyors tájékoztatását, valamint szükség esetén ételt, italt, higiéniai termékeket, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt biztosítanak.

A BUD:carezone névre keresztelt területen az utasok minden, számukra hasznos elérhetőséget és tudnivalót megkapnak. A repülőtér kék mellényt viselő személyzete pedig egész évben az utasok rendelkezésére áll, mind a segítőpontokon, mind pedig a terminál egyéb területein.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)