A diszkont légitársaság csökkenti a nagy hatótávolságú keskenytörzsű típusra vonatkozó, 47 példányos megrendelését, miután megszünteti az Egyesült Arab Emírségekben működő leányvállalatát.
Váradi József a Wizz Air Abu Dhabi szeptember 1-jével történő leállításának hétfői bejelentését követően közölte a Reuters hírügynökséggel, hogy a légitársaság tárgyalásokat folytat az európai gyártóval a nagy hatótávú A321XLR-re szóló 47 példányos megrendelése csökkentéséről.
A vezérigazgató hozzátette, hogy a megkötött szerződések szerint a megrendelés nagy része esetében joguk van arra, hogy a nagy hatótávú helyett sztenderd A321neókat kérjenek, de azt nem árulta el, hogy mennyiről folyik egyeztetés.
A Wizz Air még 2019-ben rendelt 20 példányt az új generációs típus XLR változatából, majd 2021-ben egy átfogó megállapodás részeként még 27 példányt kért. A 47 A321XLR jelentős része a Wizz Air Abu Dhabihoz került volna.
A légitársaság májusban vette át első A321XLR-jét, amely az Egyesült Királyságban működő Wizz Air UK flottájában állt szolgálatba.

Mint megírtuk, a Wizz Air idén januárban jelentette be, hogy lassítja flottája bővítését, a cég az évtized végéig tervezett repülőgép-átvételek jelentős részét elhalasztotta. Akkor azt közölték, hogy a 2030-as pénzügyi év végére úgy számolnak, 424 repülőgép lesz a flottában, amelyek átlagéletkora 4,3 év lesz, ebből 382 A321neo, 34 pedig A321XLR lesz, 6 A320neo és 2 régebbi A320-as mellett.
Az elmúlt pénzügyi évéről a múlt hónapban közzétett jelentés szerint a légitársaság az utasszám és a bevétel növekedése ellenére az elemzői várakozásnál is gyengébb üzemi eredménnyel zárt, a Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt pedig még 2-3 évig kitartanak a nehézségek.