Az ausztrál légitársaság még húsz példányt kér az Airbus új generációs keskenytörzsű típusának megnövelt hatótávolságú változatából, az ultrahosszú Project Sunrise-járatokhoz rendelt első A350-1000ULR összeszerelése októberben kezdődik.

A Qantas eddig 28 darab Airbus A321XLR-t rendelt, amelyek egy része a diszkont Jetstar leányvállalathoz kerül.

Az első példányt júliusban vette át a Qantas, a menetrend szerinti forgalomban várhatóan szeptember közepétől találkozhatnak vele az utasok a hosszabb belföldi útvonalakon, de később a Délkelet-Ázsiába, Indiába, Szingapúrba tartó járatokon is. Jövő év júniusára a Qantas már hét A321XLR-t üzemeltet majd, a Jetstar pedig 2027-ben állítja forgalomba az elsőt.

Forrás: Airbus

A légitársaság most még 20 megrendelését jelentette be, amelyekből 16 vízszintes ággyá alakítható üzleti osztályú üléseket kap, és főként nemzetközi útvonalakon repül majd 2028-tól.

A Qantas azt is közölte, hogy a Project Sunrise-járatokhoz rendelt, megnövelt hatótávú és különleges fedélzeti berendezésű A350-1000ULR típus első példányának összeszerelése októberben kezdődik, átadása egy évvel később várható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első ultrahosszú járat pedig a legutóbb közölt tervhez képest egy évvel később, 2027 első felétől repülne Ausztrália és Európa, illetve az USA keleti parti nagyvárosai között.