Az ausztrál légitársaság akár 22 órás, ultrahosszú járatokra megrendelt Airbus A350-1000-eseinek teljes fedélzetét bemutatta, így már a prémium turista és a sima turista osztályú üléseket, valamint a wellness zónát is megismerhetjük.

A Qantas többszöri halasztást követően 2025 végén indítja majd el Ausztrália keleti parti nagyvárosaiból New Yorkba és Londonba közlekedő, ultrahosszú járatait, amelyhez 12 darab Airbus A350-1000-est rendelt. A közvetlen járatok több mint három órával rövidíthetik le a jelenleg közbenső leszállással repült úticélok közötti utazási időt.

Az úgynevezett Project Sunrise járatokat teljesítő, megnövelt felszállótömegű A350-1000-esek négyosztályos fedélzeti berendezéssel állnak forgalomba, mindössze 238 üléssel.

A repülőgépek fedélzetén 6 első és 52 üzleti osztályú férőhelyet alakítanak ki, amelyeket az ausztrál Caon Design formatervező stúdió készít, kutatók és légiközlekedési szakemberek bevonásával.

Amint ezekről korábban megírtuk, az első osztályon 1-1-1-es elrendezésű mini lakosztályokban egy fix ágyat és dönthető fotelt helyeznek el, valamint akár két személy számára is megfelelő méretű étkezőasztal, nagy méretű és felbontású monitor, továbbá mini gardróbszekrény is az utas rendelkezésére áll. A zavartalan környezet elhúzható ajtóval biztosítható, de a kabinok fala nem a plafonig ér, mint más légitársaságok hasonló kabinrészei esetében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzleti osztályon 1-2-1-es elrendezésben 2 méter hosszú ággyá dönthető foteleket helyeznek el, amelyhez egy kihajtható nagy étkezőasztal is tartozik, valamint ezek a kis fülkék is elhúzható ajtókkal rendelkeznek.

A további részleteket most árulta el a Qantas: a prémium turista osztályon 40, a turista osztályon pedig 140 férőhely várja az utasokat ergonomikus lábtámaszokkal, valamint a légitársaság flottájában a legbővebb teret és tárolási lehetőségeket kínálva. A prémium turista kabinrészt alapjaitól tervezte újra az ausztrál Caon Design, nagy hangsúlyt fektetve az ergonómiára, a szórakoztatásra és a személyes térre. A legnagyobb látható különbséget az új fejtámlák jelentik.

A turista osztályon a széksorok között 33 hüvelyk (83,82 cm) távolság lesz, az ülésekhez 13 hüvelykes OLED-érintőképernyő, valamint a szemüvegek és személyes tárgyak tárolására kényelmesen elérhető hely is rendelkezésére áll. Az ülések légáteresztő szövetekkel, valamint ergonomikusan megtervezett üléslapokkal készülnek.

Mind a négy kabinrészben az összes ülésnél több gyors USB-C töltőport lesz, emellett a prémium ülések vezeték nélküli töltési lehetőséggel is rendelkeznek. A teljes fedélzeten gyors és ingyenes wifi lesz elérhető, valamint az összes utas Bluetooth-kapcsolaton a saját fejhallgatóját is használhatja a fedélzeti szórakoztatórendszerhez.

A repülőgépek fedélzetén úgynevezett „Wellbeing Zone” kabinrészt alakítanak ki a prémium turista és a sima turista osztály között. Itt a hosszú repülések közben – amelyek emberi szervezetre gyakorolt hatásait korábban több próbajáraton is tudományos alapossággal tesztelte a légitársaság – az utasok nyújtózhatnak és átmozgathatják testüket. Ebben beépített nyújtókarok és egy képernyőn vezetett edzésprogram segíti őket, továbbá a helyiségben frissítőket is fogyaszthatnak.

A Qantas több mint három évnyi kihagyást követően a napokban indította újra Sydney és New York közötti járatát, amelyet Los Angeles-i közbenső megálló helyett az új-zélandi Aucklanden keresztül teljesítenek Boeing 787-9 Dreamliner gépei, kezdetben hetente három, majd októbertől már négy alkalommal.