Az ausztrál légitársaság három év veszteséges működés után rekord félévet zárt, bemutatta az ultrahosszú járatokra megrendelt Airbus A350-1000-esek fedélzeti berendezését, valamint bővíti saját és leányvállalatai flottáját.

A Qantas többszöri halasztást követően 2025 végén indítja majd el Ausztrália keleti parti nagyvárosaiból New Yorkba és Londonba közlekedő, ultrahosszú járatait, amelyhez 12 darab Airbus A350-1000-est rendelt.

A légitársaság most felfedte az úgynevezett Project Sunrise járatokat teljesítő repülőgépek prémium osztályainak fedélzeti berendezését.

Míg az A350-1000-esek maximális befogadóképessége 480 fő, és tipikus kétosztályos berendezéssel is 369 utast szállíthatnak, a Qantasnál négy osztályos fedélzeti berendezéssel áll forgalomba a megnövelt felszállótömegű ULR típusváltozat, mindössze 238 férőhellyel.

A repülőgépek fedélzetén hat első és 52 business osztályú férőhelyet alakítanak ki, amelyeket az ausztrál Caon Design formatervező stúdió készít, kutatók és légiközlekedési szakemberek bevonásával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első osztályon 1-1-1-es elrendezésű mini lakosztályokban egy fix ágyat és dönthető fotelt helyeznek el, valamint akár két személy számára is megfelelő méretű étkezőasztal, nagy méretű és felbontású monitor, továbbá mini-gardróbszekrény is az utas rendelkezésére áll. A zavartalan környezet elhúzható ajtóval biztosítható, de a kabinok fala nem a plafonig ér, mint más légitársaságok hasonló kabinrészei esetében.

Az üzleti osztályon 1-2-1-es elrendezésben 2 méter hosszú ággyá dönthető foteleket helyeznek el, amelyhez egy kihajtható nagy étkezőasztal is tartozik, valamint ezek a kis fülkék is elhúzható ajtókkal rendelkeznek.

A repülőgépek fedélzetén minden utas számára használható, úgynevezett wellness zónákat alakítanak ki, ahol a hosszú repülések közben – amelyek emberi szervezetre gyakorolt hatásait korábban több próbajáraton is tudományos alapossággal tesztelte a légitársaság – nyújtózhatnak és átmozgathatják testüket.

Ezekről és a másik két osztály fedélzeti berendezéséről később közöl részleteket a légitársaság.

A világjárványhoz kapcsolódó utazási korlátozások feloldásával a Qantas is kiugróan magas keresletről számolt be. A légitársaság az elmúlt három évben felhalmozott összesen 7 milliárd dolláros vesztesége után újra nyereséges lett, és rekord eredményt ért el a 2023-as pénzügyi évének tavaly december végén zárult első felében, amely 49 százalékkal meghaladja a korábbi, a 2018-as pénzügyi év azonos időszakában elért csúcsot.

A magas üzemanyagárak ellenére elért kedvező eredmény az erős kereslet mellett a magasabb jegyáraknak és az elmúlt időszak költségcsökkentő intézkedéseinek is köszönhető a közlés szerint.

A Qantas egyúttal frissítette a flottamegújítási terveit is, a következő 10 éves időszakra, vételi jogokkal és opciókkal együtt 299 korábban megrendelt repülőgép mellett opciók lehívását és bérleti megállapodásokat is bejelentett. Ezekre a kereslet növekedésén túl az új repülőgépek várható szállítási késései miatt lesz szükség.

Forrás: Qantas

A nyugat-ausztráliai bányavállalatok részéről mutatkozó növekvő igény kielégítésére öt, életciklusa közepén lévő Airbus A319 és A320-as áll forgalomba a charterjáratokat teljesítő Network Aviation leánycégnél, a regionális járatokat teljesítő Qantas Linknél pedig az Alliance Airlines-tól személyzettel együtt lízingelt, legfeljebb 12 darab Embraer E190-es repül majd.

A Qantas a belföldi flottája bővítésére rendelt Airbus A220-300-asokból még kilenc repülőgépre vonatkozó opcióját hívja le, így 29 példány kerül a flottába a típusból.

A szingapúri Jetstar Asia leányvállalat flottáját hét repülőgépről kilencre bővítik két középkorú A320-assal, a Qantas Freight áruszállító divízióhoz pedig további három átalakított Airbus A321P2F kerül.