Az osztrák légitársaság 22 új Airbus A320neo és A321neo repülőgépet állít forgalomba a jövő év nyarától kezdődően, és az összes Embraer E195-öst kivonja 2028-ig.
A rövid- és közepes távú járatokat teljesítő, keskenytörzsű flottája nagyszabású megújításba kezd az Austrian Airlines.
Az osztrák légicég 2026 júliusától 22 darab, CFM-LEAP hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo és A321neo repülőgépet állít forgalomba a Lufthansa-csoport megrendelésállományából – nyilatkozta Annette Mann, a légitársaság vezérigazgatója az Aviation Weeknek.
Hat A321neo és tizenegy A320neo a légitársaság régebbi hajtóműves Airbus A320 és A321 gépei mellett a meglévő öt Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt A320neót is leváltja.
Utóbbiakat a svájci Edelweiss veszi át annak érdekében, hogy egy leányvállalatnál csak az egyik fajta új generációs hajtóművel szerelt repülőgép legyen forgalomban.
A maradék öt új A320neo pedig az Embraer E195-ösök kivonását készíti elő, amelyek a közlés szerint 2028-ig távoztak teljesen a flottából.

Az osztrák légitársaság célja, hogy a jelenleg használt ötféle típus (Boeing 767, 777, 787, Airbus A320/321, Embraer E195) helyett mindössze kettőt üzemeltessen: a rövid- és közepestávú hálózaton kizárólag az A320neo-család változatai, a hosszútávú útvonalakon Boeing 787 Dreamlinerek repülnek majd.
Az Embraer-pilóták átképzése már zajlik az Airbus és Boeing típusokra, a légitársaság szerint nem várható elbocsátás az átállás során.
A flotta egységesítése mellett az Austrian a szezonális igények rugalmas kezelése, illetve a kisebb forgalmú útvonalak kiszolgálása érdekében továbbra is használ wet-lease kapacitásokat.
A személyzettel együtt bérelt Braathens ATR-ek és Air Baltic A220-asok mellett immár a Lufthansa-csoporthoz tartozó Air Dolomiti Embraer E195-ös gépei is teljesítenek járatokat az osztrák légitársaság hálózatában.