New York, Hanoi, Bangkok a legnagyobb potenciállal rendelkező, jelenleg a Liszt Ferenc reptérről közvetlen járattal nem elérhető hosszútávú városok, jövő nyáron várhatóan már 49 légitársasággal 157 úti cél lesz elérhető Budapestről – hangzott el a Budapest Airport workshopján.
Az év első nyolc hónapjában 12,5 százalékos utasforgalom-növekedést regisztrált a repülőtér üzemeltetője, augusztusban pedig rekordszámú, 1,9 millió utas fordult meg a repülőtéren. A húsvéti időszakban kiemelkedő, 38 százalékos utasszám-növekedésről számoltak be.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér útvonalhálózata az idei évre ismét elérte a járvány előtti, 2019-es év szintjét.
A Budapest Airport workshopján emellett az is elhangzott, hogy a magyar főváros légikikötője regisztrálta a legnagyobb közvetlen, point to point forgalmat a kelet-európai régióban, ezzel megelőzve a régiós versenytársak közül Prágát, Bukarestet, Varsót és Belgrádot – tették hozzá.
Tavaly 20, az idén 27 új úti céllal bővül a Budapest Airport útvonalhálózata.
Az elmúlt 12 hónapban hat új vagy visszatérő légitársaság jelent meg a repülőtéren, köztük a Hainan Airlines, a China Southern Airlines, a Scandinavian Airlines, a SCAT, a Jazeera Airways és az Air Algerie.
A repülőtér üzemeltetője a téli és tavaszi időszakokban is erős keresletet lát Budapest iránt.
A 2026-os nyári időszakban az elérhető országok száma az üzemeltető előrejelzése szerint mintegy félszázra nő, várhatóan 49 légitársasággal 157 úti cél lesz elérhető Budapestről.
A jövő nyári menetrend újdonságai közül kiemelték az American Airlines philadelphiai, az Air Canada torontói és a Condor frankfurti járatait, amelyeket a közelmúltban jelentettek be a légitársaságok.
A Budapest Airport a jelenlegi átszálló forgalom alapján kiemelt érdeklődést lát New York, Hanoi, Bangkok és India, ezen belül főként Delhi és Mumbai irányába a közvetlen járatok iránt.

Amint arról korábban beszámoltunk, a hamarosan kezdődő téli menetrend újdonságai közt szerepel a Wizz Air torinói járata, amely hetente háromszor közlekedik, illetve a Ryanair heti két-két alkalommal közlekedő marrákesi és newcastle-i útvonala.
A téli menetrend kezdetével elindul az Easyjet két új franciaországi útvonala, Nantes és Bordeaux két-két járattal lesz elérhető hetente a Liszt Ferenc reptérről.
A Jet2 pedig szintén heti két-két járattal köti össze Budapestet októbertől East Midlands és Newcastle városaival.
Emellett a Scandinavian Airlines a téli menetrendben is fenntartja járatait a dán és a magyar főváros között. A kazah SCAT pedig heti kettőről háromra emeli járatainak számát a Simkent – Budapest útvonalon.
A hosszútávú útvonalakra kitérve: Szöulba hetente három alkalommal lehet eljutni a Korean Air járataival a téli időszakban, a nyáron megszokott heti négy helyett.
Az Air China Pekingbe négyszer, Csungkingba egyszer, a Hainan Airlines Sencsenbe kétszer, a Shanghai Airlines (China Eastern-csoport) Ningpóba kétszer, Hszianba egyszer repül hetente, Sanghajba pedig a hét minden napján. A China Southern október végétől a megszokott négy helyett csak két alkalommal közlekedik hetente Kanton és Budapest között.
A Budapest Airport prezentációjában beszámolt az idei fejlesztéseiről is, ezek közül kiemelték, hogy az önkiszolgáló poggyászfeladás a 2A és 2B oldalon is elérhető, már 13 légitársaság utasai használhatják a szolgáltatást. A SkyCourt galéria szintjén az éttermi kínálat mintegy fele megújult, köztük újdonság a Food Market, a Frank Deli és a Starbucks, valamint a meglévő éttermek közül is több megújul.
A terminálon továbbra is elérhető a szenzoros szoba, amely a terminál zajától elvonulni vágyókat várja, illetve a rejtett fogyatékossággal élők számára rendelkezésre áll a Sunflower program. A kényelmi szolgáltatások között megemlítették a terminálokon kihelyezett masszázsfotaleket is.
A gépjárművek számára új utasfelvételi és kiszállítási zónát alakítottak ki a Terminál Parkolóban, kiváltva ezzel az érkezési szintre történő behajtást, ahová már csak a BKK járatok, a taxik és a mozgáskorlátozottak mehetnek.