A United Airlines Denverből Los Angelesbe közlekedő járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 közel 11 ezer méteres utazómagasságon ütközött – nagy valószínűséggel – egy meteorológiai ballonnal, a pilótafülke egyik szélvédőjének szilánkjai kisebb sérülést okoztak a kapitánynak.
Az esemény még október 16-án történt, az első, meg nem erősített értesülések arról szóltak, hogy egy meteorit vagy a föld légkörébe visszatérő űrszemét ütközhetett a repülőgépnek.
Az N17327 lajstromjelű, Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgép a United Airlines UA 1093 számú járatát teljesítette Denver és Los Angeles között.
A repülőgép 36 000 láb (10 900 méter) magasan repült, amikor egy ismeretlen tárgy ütközött a pilótafülke ablakkeretének, illetve az ablak feletti résznek, amelynek következtében a többrétegű üveg egyes rétegei szilánkosra törtek és megsebesítették az egyik pilóta karját.
A jelentések szerint az ablak sérülése ellenére nem történt nyomásvesztés a fedélzeten.

A személyzet Salt Lake City repülőterén szakította meg az utat, az utasokat egy másik repülőgéppel szállította tovább a légitársaság.
Október 21-én a meteorológiai ballonokkal időjárás-előrejelzést végző WindBorne Systems azt közölte, hogy adatainak elemzése alapján valószínűleg egy nagy magasságban repülő szerkezetük ütközhetett a 737-esnek.
Közölték, hogy a ballonjaik tömege 1,1 kilogramm a felszálláskor, amely megfelel az FAA és az ICAO előírásainak, illetve a repülés során a súlyuk csökken. A ballonok indítását az FAA-vel egyeztetett módon végzik, illetve minden alkalommal NOTAM közleményt is kiadnak a ballonok helyzetéről.
Mindemellett közölték azonban azt is: változtatnak a berendezéseiken, hogy hasonló ütközés során ne okozhassanak ilyen károkat a repülőgépekben, illetve olyan szoftvermódosításokat is végrehajtanak, amelyek révén ballonjaik kevesebb időt töltenek majd 30–40 ezer láb között, ahol a legtöbb kereskedelmi repülőgép közlekedik.
Az eseményt az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is vizsgálja.
Here’s what the operational part of the @WindBorneWx weather balloon looks like – they use sand as ballast. And here’s the plane, I now understand why the paint on the window frame looks like it’s been sand blasted.
It does look like WindBorne are doing all the right things,… pic.twitter.com/xGtqlpHjMd
— Scott Manley (@DJSnM) October 21, 2025