A United Airlines Denverből Los Angelesbe közlekedő járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 közel 11 ezer méteres utazómagasságon ütközött – nagy valószínűséggel – egy meteorológiai ballonnal, a pilótafülke egyik szélvédőjének szilánkjai kisebb sérülést okoztak a kapitánynak.

Az esemény még október 16-án történt, az első, meg nem erősített értesülések arról szóltak, hogy egy meteorit vagy a föld légkörébe visszatérő űrszemét ütközhetett a repülőgépnek.

Az N17327 lajstromjelű, Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgép a United Airlines UA 1093 számú járatát teljesítette Denver és Los Angeles között.

A repülőgép 36 000 láb (10 900 méter) magasan repült, amikor egy ismeretlen tárgy ütközött a pilótafülke ablakkeretének, illetve az ablak feletti résznek, amelynek következtében a többrétegű üveg egyes rétegei szilánkosra törtek és megsebesítették az egyik pilóta karját.

A jelentések szerint az ablak sérülése ellenére nem történt nyomásvesztés a fedélzeten.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Twitter

A személyzet Salt Lake City repülőterén szakította meg az utat, az utasokat egy másik repülőgéppel szállította tovább a légitársaság.

Október 21-én a meteorológiai ballonokkal időjárás-előrejelzést végző WindBorne Systems azt közölte, hogy adatainak elemzése alapján valószínűleg egy nagy magasságban repülő szerkezetük ütközhetett a 737-esnek.

Közölték, hogy a ballonjaik tömege 1,1 kilogramm a felszálláskor, amely megfelel az FAA és az ICAO előírásainak, illetve a repülés során a súlyuk csökken. A ballonok indítását az FAA-vel egyeztetett módon végzik, illetve minden alkalommal NOTAM közleményt is kiadnak a ballonok helyzetéről.

Mindemellett közölték azonban azt is: változtatnak a berendezéseiken, hogy hasonló ütközés során ne okozhassanak ilyen károkat a repülőgépekben, illetve olyan szoftvermódosításokat is végrehajtanak, amelyek révén ballonjaik kevesebb időt töltenek majd 30–40 ezer láb között, ahol a legtöbb kereskedelmi repülőgép közlekedik.

Az eseményt az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is vizsgálja.