A svájci légitársaság a Pratt & Whitney PW1500G hajtóművek problémái miatt mind a kilenc Airbus A220-100-as repülőgépét leállítja, hogy a rajtuk lévő berendezéssel biztosítsák a nagyobb A220-300-asok üzemelését.

A Pratt & Whitney PW1500G hajtóművek tartóssági problémái és a soron kívüli nagyjavításai miatt Airbus A220-100 flottája ideiglenes leállítása mellett döntött a Swiss.

Az összes leállított repülőgépről leszerelik a hajtóműveket, hogy azokat a nagyobb befogadóképességű A220-300-asokon használják.

Az intézkedés mintegy másfél évre szól, annak érdekében, hogy így tartsák fenn az A220-300-as flotta rendelkezésre állását, illetve a tervezett menetrendet.

Fotó: AIRportal.hu

Az A220-100-asok korábban főként az általánosnál meredekebb siklópályával megközelíthető London City-re repültek, helyettük most a Helvetic Airways-től személyzettel együtt bérelt Embraer E190-E2 és E195-E2 gépek teljesítik ezeket a járatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Swiss flottájában jelenleg 9 A220-100 és 21 A220-300 repülőgép teljesít szolgálatot. A típus első példányát 2016-ban állította forgalomba a cég.

A svájci légitársaság ugyanakkor hangsúlyozta, hogy hosszú távon számol A220-100-as gépeivel, nem tervezi a típus végleges kivonását. Mint ismert, az Egyptair és az Air Austral a PW1500G hajtóművek tartóssági problémáit okolta az A220 gépeik kivonásáért.