Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) közzétette előzetes jelentését a UPS McDonnell Douglas MD-11(F) gépének november 4-i katasztrófájáról, a mellékelt képeken látszik, ahogy az egyes számú hajtómű és tartópilonja leszakad a repülőgépről az elemelkedés pillanatában, az érintett alkatrészeken anyagfáradás jeleit fedezték fel.
A jelentés és a mellékelt felvételek szerint a hajtómű leválása tüzet okozott.
A repülési adatrögzítő szerint a gép mindössze 30 láb magasságot ért el a talajhoz viszonyítva a kevesebb mint egy percig tartó repülés során, ez elegendő volt ahhoz, hogy átrepüljön a légikikötő kerítése felett. A bal oldali futómű nem sokkal ezt követően egy raktárépület tetejének ütközött, mielőtt a repülőgép egy telephelyre és két további épületre zuhant. A roncsok közel egy kilométer hosszú területen szóródtak szét, tűz és robbanás keletkezett.

Az NTSB felkutatta és laboratóriumba szállította a bal oldali hajtómű és tartópilonjának alkatrészeit. A jelentés szerint a törésfelületek megtisztítását követően a pilon hátsó rögzítési pontjának belső és külső felületein a túlterhelés okozta törés mellett anyagfáradásos repedésekre utaló jeleket is találtak.
Az elülső rögzítőelem belső törésfelületén a rögzítőelem furata mentén ugyancsak fáradásos repedéseket figyeltek meg, külső törésfelületén a törés viszont teljes egészében a túlterhelésből származott, fáradásos repedésekre utaló jelek nélkül.

A jelentés hozzáteszi, hogy a repülőgép a baleset idején mintegy 92 992 órányi repülési időt és 21 043 ciklust teljesített. A hajtóműpilon érintett rögzítéseit azonban 29 200 ciklus után kellett volna részletes vizsgálatnak alávetni, szemrevételezéses ellenőrzést pedig a UPS karbantartási programja szerint 72 havonta (6 évente) kellett végezni, amelyet legutóbb 2021 októberében teljesítettek.
Az N259UP lajstromjelű, 1991-ben gyártott, McDonnell Douglas MD-11(F) típusú áruszállító repülőgép a légitársaság 5X 2976 járatát teljesítette volna a Louisville-Muhammad Ali Nemzetközi Repülőtérről Honoluluba november 4-én. A felszállást megelőző nekifutás során a repülőgép egyik hajtóműve leszakadt, majd tűz keletkezett, az MD-11-es ezt követően túlfutott, és a repülőtér közelében lévő épületeknek ütközött. A járat 3 fős személyzetén kívül több mint 10, a katasztrófa helyszínén tartózkodó ember veszítette életét. Az FAA később földre parancsolta a típust.






















