Erősíti müncheni bázisát a Lufthansa: a tervezett tíz darab A350-es mellé további ötöt is ide helyez majd a megrendelt állományból. Carsten Spohr vezérigazgató azt közölte, hogy ezzel nagyobb hangsúlyt adnak a csoport többközpontú hálózatában a bajor fővárosnak – vélhetően Frankfurt rovására, amelynek reptérüzemeltetőjével a díjak miatt vitában állnak.
Nem engedi be München a Ryanairt
Nem lesz „Ryanair-kedvezmény” Frankfurtban
A minapi éves eredményközlő sajtókonferenciáját Münchenben tartotta a Lufthansa-csoport, Carsten Spohr vezérigazgató az aerotelegraph.com portál szerint hivatalosan azzal indokolta a helyszínválasztást, hogy több dolgot is kell ünnepelniük.
Egyrészt a bajor főváros repterének 2-es terminálja (amelyet a Lufthansa és az üzemeltető közösen finanszírozott és működtet) megkapta a világ legjobbja címet a Skytraxtől, kiváló az üzemeltető és a Lufthansa-csoport itteni együttműködése – valamint az anyacég tovább erősíti a jelenlétét Münchenben.
Mert úgy döntött nemrég a vezetőség Carsten Spohr közlése alapján, hogy a tervezett tíz darab Airbus A350-es mellé további öt példányt is a müncheni bázisukra helyeznek majd. Tájékoztatása szerint kiváló típus az itteni működésükhöz, a reptér remek infrastruktúrát kínál.
Mint ismert, az Airbus új generációs szélestörzsű repülőgépével az itt állomásozó A340-600-asok nagy részét váltja le a cég, amelyből jelenleg tizennyolc közlekedik. A konszern 25 darab A350-900-asra rendelkezik megrendeléssel, további 30 példányra opcióval, és lehetősége van a nagyobb, -1000-es változatból is kérni.
A vezérigazgató elmondta: az így összesen tizenöt darab A350-essel „eltolják a hangsúlyt” München javára a több-központú hálózatukban.
A német portál szerint ezt úgy kell érteni: Frankfurt, a legfőbb bázis rovására. Ugyanis az ottani légikikötő üzemeltetőjével vita alakult ki az új reptér-használati díjstruktúra miatt. Amint arról az AIRportal.hu is többször beszámolt, a Ryanair bázist nyit Frankfurtban, ehhez kapcsolódóan a Lufthansa és más légitársaságok által kifogásolt kedvezményrendszert vezet be a Fraport.
A leghangosabb a Lufthansa, amely szerint az útvonalanként a legnagyobb fejlődést elérő cégeknek nyújtott kedvezmény hátrányosan érinti őt. Most a vezérigazgató azt közölte, szerintük a Ryanair a díjak felét megtakarítja, így torz verseny alakul ki.
Korábban a külföldi sajtóban és az AIRportal.hu olvasóinak körében is felmerült, hogy válaszként elképzelhető, a cég visszaveszi frankfurti üzemelését, akár München javára.
Carsten Spohr ugyanakkor most jelezte: újból tárgyalnak a frankfurti reptérrel, és reményeik szerint „gyümölcsözők lesznek” a megbeszélések, hogy a Lufthansa is részesüljön a kedvezményekben.
A szakember egyúttal kiállt a Münchenben tervezett harmadik futópálya mellett is.
Mint hangsúlyozta, öt további A350-es itteni állomásoztatása tehát már biztos, de tudnának még tovább bővülni itt. Azonban csak a reptér kapacitásbővítése esetén van erre lehetőség – tette hozzá a vezérigazgató.
Amint nemrég arról az AIRportal.hu is beszámolt, az állam és a város a tervek szerint ismét elővenné a harmadik futópálya tervét, és döntenének arról, hogy újból népszavazásra bocsátják-e a kérdést.
Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban. Részletek…