A jelenleg tervezés alatt álló Boeing 777X-típuscsalád lesz az első olyan utasszállító repülőgép, amelyen érintőképernyők segítik a pilóták munkáját, azt ígérve, hogy ezzel az információk kezelése egyszerűbbé, az üzemeltetés pedig gazdaságosabbá válik.
Ilyen lesz a Boeing 777X
Lesz-e nagyobb és növelhető-e még a 777X?
Az informatikai, de főképp avionikai berendezéseiről ismert Rockwell Collins cég hozta nyilvánosságra a napokban, hogy a leendő Boeing 777X-típuscsalád pilótafülkéiben öt darab érintőképernyő segíti majd a pilóták munkáját.
Az aero.de cikke szerint a rendszert szállító cég úgy fogalmazott: ez a technológia már a mindennapjaink része, körülvesz minket, és üdvözlendő, hogy a Boeing úgy döntött, beemeli egy olyan élenjáró típusba, mint amilyen a 777X lesz.
Ezzel a 2019-2020 körül forgalomba álló repülőgép lesz az első olyan utasszállító, amelynek műszerfalát ennek az új üzemeltetési elvnek megfelelően alakítják ki.
Az érintőképernyők a közlés szerint könnyebbé teszik az információk kezelését a pilóták számára, gyorsítják a feladatok végrehajtását, valamint gazdaságosabbá teszik az üzemeltetést.
A berendezés úgynevezett multi-touch képességű lesz, azaz mindkét pilóta egyszerre is kezelheti őket.
Azonban nyomásra reagálnak csak, ezzel elkerülhető az akaratlan beavatkozás. Emellett egy mechanizmus azt is segíti, hogy turbulens körülmények között is kezelhetők legyenek – mutat rá a gyártó.