Tovább késleltetné az Airbus az A320neo átadásokat a Pratt & Whitney hajtóműveivel kapcsolatos problémák miatt, de arról egyelőre nem tudni, hogy pontosan hány gépet érinthet a változás – írta a Reuters.

Az első A320neo (D-AINA) landolása Frankfurtban. (Fotó: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Az első A320neo (D-AINA) landolása Frankfurtban. (Fotó: Lufthansa)

A hírügynökség légitársasági forrásokból úgy értesült, hogy a gyártó két hónappal akarja elhalasztani a gépek átadását, amelynek pontos okát nem jelölték meg, csak annyit közöltek, hogy a Pratt hajtóműveivel kapcsolatos problémák vannak a háttérben.

Az Airbus és a Pratt szóvivői a hírügynökségnek ugyanazt mondták: tárgyalásokat folytatnak a légitársaságokkal az átadások ütemezésével összefüggésben, a pontos menetrendet ezek utána alakítják ki. Az A320neo átadásai az év második felére csúszhatnak át.

Az első példányt néhány héttel a tervezett után adták át a Lufthansának, a hivatalos bemutató pénteken lesz, ahonnan az AIRportal is tudósít majd

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Más légitársaság, más időpontban.

Az eredeti tervek szerint az Airbus december 20-a körül akarta átadni üzemeltetésre az első neót a Qatar Airways-nek, de a hajtómű problémái miatt a dohai légicég közölte, nem veszi át a gépeket, így a Lufthansa lett az indító légitársaság.

A Lufthansa január 6-án korlátozott üzemben ugyan, de már repülte volna a gépet Hamburg és Frankfurt között. Szoftveres és hardveres módosítások miatt az erőforrást indítás után három percig alapjáraton kell üzemeltetni a repülőgép álló helyzetében, azaz ez alatt a három perc alatt gurulni sem szabad vele.

Nem csak energia, hanem probléma forrása is: a Pratt & Whitney PW1100G hajtóműve. (Fotó: Lufthansa)


A Pratt & Whitney hajtóműve november végén szerzett tanúsítványt, miután a tesztprogram alatt több problémára is fény derült. A 2014 szeptemberében indult tesztek során idén áprilisban madárral ütközött a gép, az utólagos vizsgálatok és a csere miatt négy hónapot állt a berepülési program. Októberben a forró időjárási körülmények közötti próbák után a Pratt szakemberei – annak ellenére, hogy a hajtómű és a gép jól vizsgázott – leszerelték az egyik hajtóművet, mert egy boroszkópos vizsgálat során súlyos hibát találtak a hajtómű egyik alkatrészénél. Iparági források szerint hűtési problémák állnak a háttérben.

Az A320neo típuscsaládból a magyar kötődésű Wizz Air is rendelt, a cég a tavalyi párizsi légi szalonon jelentette be, hogy 110 darab A321neo vételéről állapodott meg, az első darabok 2019-ben érkeznek meg a flottába.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!