Az Airbus becslései szerint a Közel-Keleten a következő húsz évben 2460 kereskedelmi repülőgépre lesz szüksége a légitársaságoknak, mivel az utasforgalom a világ 4,6 százalékos bővülési átlagát jóval meghaladó mértékben, 6 százalékkal növekszik minden évben.
A közel két és félezer repülőgép értéke listaáron számolva 560 milliárd dollár, a gépek közül 1890 a kapacitások bővítését, 570 pedig a régiek cseréjét szolgálhatja, az új gépek közül 1570 széles-, 870 pedig keskenytörzsű lehet. A cseréket követően a közel-keleti flotta mérete a mostani 1100-ról közel háromszorosára emelkedik 2034-re.
Dubaj, Doha és Abu Dhabi mind leginkább átszálló repülőterek, és a fő légitársaságok is inkább átszálló utasokat szállítanak, amellyel az Airbus is tisztában van, ugyanakkor megjegyezték, hogy a belföldi és a régiók közötti forgalom is hat százalék körül bővülhet minden évben az urbanizáció miatt.
A gyártó korábbi becslései szerint a világon 2034-ig 32,600 új repülőgépre lesz szükség, ezek összértéke 4700 milliárd dollár, a flotta mérete pedig megduplázódik: a mostani 19 ezerről 38500-ra emelkedik úgy, hogy 13 ezer gépet közben kivonnak a forgalomból.