Közzétette a 2015. évi árlistáit a Boeing repülőgépgyár, amely az előző évi árakhoz képest típusonként egységes, 2,9%-os emelést vitt véghez. A listaárakból kiindulva a legolcsóbb Boeing továbbra is a 737-700-as, míg a legdrágább az új generációs 777-9X.

(Fotó: Boeing Company)
Feltűnő, hogy a Boeing egyelőre fejlesztés alatt álló, 2020-ra ígért új generációs 777-9X típusának az ára 400 millió dollárra emelkedett, miközben a nagyobb utasbefogadó képességű, de a légitársaságok által nem keresett, négyhajtóműves 747-8I ára a 2,9%-os emelés ellenére is alacsonyabb, 378,5 millió dollár.
Az idei áremelés mértéke egyébként alatta marad a tavalyinak, amikor az amerikai gyártó 3,1%-kal nagyobb árakat tüntetett fel a 2013. évi árlistáiban szereplőkhöz képest. A konkurenciához viszonyítva, az Airbus a januárban ismertetett 2015. évi repülőgépáraival 3,3%-os emelést vitt véghez.
A két gyártó legolcsóbb gépei között 6,3 millió dollár különbség mutatkozik az Airbus javára, mivel az A318-as ennyivel olcsóbban szerepel az árlistában a Boeing 737-700-asához képest. A valamikori legkisebb Next Generation 737-es, a 737-600-as, amely méreteiben és utaskapacitásában közelebb áll a legkisebb, A318-as Airbushoz már 2013 óta nem része a kínálatnak. A legdrágább kereskedelmi típus kategóriában a Boeingnél a 777-9X, míg az Airbusnál a kétszintes A380-800-as a zászlóshajó.
A frissített Boeing-árlista újdonságot is tartalmaz, mivel a tavalyi közzétételekor a 737 MAX típuscsalád hivatalosan még csak három tagot számlált, így az ősszel meghirdetett sűrűn székezhető, kimondottan a low-cost légitársaságok igényei mentén készülő negyedik, 737 MAX 200 típusváltozatnak nem volt ára, legalábbis a szélesebb körű nyilvánosság számára. A Boeing héten bemutatott új árai közt azonban már egyértelműen fellelhető, hogy a MAX 200-as 112,9 millió dollárba kerül, vagyis 2,9 millió dollárral drágább, mint az alapjait adó 737 MAX-8-as.
Továbbra is jelen van a Boeingnél a 767-es, amely nemcsak a teherszállító 767-300F, hanem utasszállító változatban is listázva van a megnövelt hatótávú 767-300ER kivitelben. A számos légitársaságnál jól bevált típus 197,1 millió dollárba kerül, 27,5 millióval olcsóbb, mint az új generációs, kompozit építésű 787-8-as.