Éppen egy tesztsorozatot hajtott végre május 30-án az FTV1 jelzésű Bombardier CS100-as prototípus, amikor a földi személyzet jelezte, hogy az egyik hajtómű erősen füstöl. Az incidens okainak kivizsgálása idejére a teljes berepülő flotta a földre kényszerülve várja sorsa jobbra fordulását, vagyis a tesztprogram folytatását – írja cikkében gyári forrásokra hivatkozva a thestar.com.
Bombardier CSeries: több időt igényel a berepülés
Az incidens komolyságát szemlélteti, hogy a Bombardier reptéri tűzoltóinak is be kellet avatkozni a CS100-as füstölő bal hajtóműve miatt. A gépen két pilóta és két tesztmérnök tartózkodott az esemény bekövetkeztekor, ők sérülés nélkül hagyták el a járművet.
Marc Duchesne, a Bombardier szóvivője elmondta, hogy az FTV1 prototípus Pratt&Whitney gyártmányú hajtóműve és a gép is megsérült az incidensben. A repülőgépet hangárba vontatták és a kanadai légihatóság szakemberei, a hajtóműgyártó és a Bombardier mérnökei is alaposan átvizsgálják. A tesztprogram folytatására csak az esemény teljes kivizsgálása után kerülhet sor.
A szűkszavú gyári nyilatkozatból nem derül ki, hogy a bal oldali erőforrás esetleg tüzet is okozott-e, de a reptéri tűzoltóság emberei a TSBC (Transportation Safety Board of Canada) kivizsgálóinak lángokról is említést tettek.
Nagy csapás ez a Bombardier számára és még nagyobb a bukdácsoló CSeries programra nézve. A berepülő flotta mind a négy gépének ideiglenes leállítása újabb csúszást jelenthet a tesztsorozat lezárásához vezető úton, így a megrendelők is kénytelenek lesznek tovább várakozni gépeikre.
A többször módosított program miatt a szolgálatba állás legkorábban várható időpontja 2015 második félévére csúszott, amelyet most a hajtómű probléma okán valószínűleg újra módosítani kényszerül a gyártó. A megrendelésekre ez a késedelem és a típus renoméja minden bizonnyal hatással lesz a jövőben.