A General Electric vállalat olaszországi telephelyén megkezdték a Boeing 777X gépcsalád meghajtására szánt sugárhajtómű magjának tesztelését.
A General Electric a B777X program hajtóműgyártó partnere
A kerámia mátrixú kompozitokra voksol a GE
Az amerikai hajtóműgyártó vállalat Massában lévő kísérleti központjában már augusztusban belekezdtek a kompozit ventilátorlapátok tesztelésébe, majd szeptember közepén nekifogtak az új erőforrás nagynyomású kompresszorának nyüstöléséhez, míg október közepén megkezdték a GE9X gázgenerátorának (magrészének) tesztelését is.
A hajtómű kisnyomású kompresszorától az égőtéren át a kisnyomású turbinákig tartó szegmensének próbájával bizonyosodhatnak meg leginkább arról, hogy a GE9X-es képes lesz-e önfenntartóan üzemelni, így egy fontos lépés a FAR Part 33 hatósági engedélyek megszerzésére irányuló ötéves tesztprogramban.
A GE kissé megkésett a próbákkal, mert a teszteket eredetileg két hónappal korábbra tervezték, de a massai részleg a közelmúltban több más erőforrást is nyüstölt és időbe telt, mire „GE9X-kompatibilissé” alakították át a tesztelésre szolgáló eszközöket.
A fennakadás nem meglepő, hiszen ekkora méretű és teljesítményű sugárhajtóművel még nem volt dolga senkinek, az erőforrás elkészülte után világrekorder lesz.
Chuck Jackson, a GE9X program vezére elmondta, a pici késlekedés nem okoz csúszást, tartani tudják a határidőket és a gigászi gázturbina időben a Boeing 777X rendelkezésére fog állni és 2020-ban szolgálatba állhatnak.