Az ideiglenes engedély után megkapta az Egyesült Államok közlekedési minisztériumától a végleges és teljes körűt a Norwegian UK. A norvég légitársaság nagy-britanniai leányvállalata Gatwickről működtet hosszú távú járatokat, mostantól pedig szabadabban gazdálkodhat a flottájával és indíthat újabb járatokat. Az amerikai minisztérium az USA-beli szakszervezeti panaszokra azt közölte: nem tehetett mást, nincsenek az engedély ellen szóló megalapozott érvek.
A Norwegian két leányvállalata közül az írországi bejegyzésű Norwegian Air International tavaly év végén kapta meg az Egyesült Államok közlekedési minisztériumától a működési engedélyt.
A napokban pedig az Egyesült Királyságban működő Norwegian UK is hozzájutott az eddigi ideiglenest véglegesítő külföldi légitársasági engedélyéhez – írja az atwonline.com portál.
Az elmúlt három évben, amióta vizsgálódott az amerikai fél, számos USA-beli szakszervezet bírálta a Norwegiant, attól tartva, hogy a kedvezőbb munkaerő-piaci viszonyai miatt költségelőnyben van, ezért nem volna kiegyensúlyozott a verseny a transzatlanti járatok terén.
A portál szerint az amerikai minisztériumra nyomást gyakorolt az Európai Unió, hiszen a nyitott égbolt (open skies) egyezmény értelmében bármely, az Egyesült Államokban vagy az unióban bejegyzett légitársaság bármennyi járatot indíthat a két terület között. Mivel pedig a Norwegian két fentebbi leánycége uniós illetőségű, a légitársaság előtt szabadnak kell lennie az útnak.
A lezáró határozatában az USA közlekedési tárcája úgy fogalmazott: visszautasította a munkaügyi ellenvetéseket, alapos megfontolások után, a szakszervezetek nem álltak elő olyan érvekkel, amelyeket eddig nem vett volna figyelembe a hatóság.
Így a minisztérium nem látott okot arra, hogy ne adja meg a Norwegian UK engedélyét.
A norvég diszkont üdvözölte a lépést, hangsúlyozva, hogy a végleges és teljes körű engedély birtokában hatékonyabban üzemeltetheti a flottáját, hiszen ugyanazzal az adott repülőgéppel repülhet bármely hosszú távú járatán. A közeljövőben ugyanis a Norwegian UK bővülni szándékozik, járatot kíván indítani Szingapúrba, majd jövő év elején Argentínába.
A portálnak a cég gazdasági igazgatója, Tore Ostby elmondta, hogy az Argentínában meglapított leányvállaltuk engedélyezési folyamata zajlik, a közeljövőben újabb hírekkel szolgálnak majd. Ígérete szerint minden kontinensen bővülni szeretnének, organikus módon.