Csütörtökön hozták nyilvánosságra a szervezők az Én Légitársaságom 2017 felmérés eredményét.
A felmérés már hatodik alkalommal került megrendezésre. Ez az egyedüli olyan hazai
megmérettetés, ami kizárólag az utasok véleménye alapján rangsorolja a légitársaságokat.
Az összesített pontszámok alapján eddig kétszer a Qatar, majd egymás után négyszer, az Emirates lett Magyarország kedvenc légitársasága.
Őket taszította most le a trónról az El Al Israel Airlines,
mely A legkedvesebb légiutaskísérő és A legprofibb kommunikáció kategóriában is az első helyen végzett.
A legjobb fedélzeti ellátás kategóriában 2013 óta veretlen az Emirates. Ezúttal is az Emirates járatok kényelmével és ellátásával voltak leginkább megelégedve az utasok.
A legjobb menetrend tekintetében a Finnair (ami már 2015-ben és 2013-ban is megnyerte ezt a címet), A legjobb ár-érték arány kategóriában pedig a Qatar Airways lett a győztes, amely 2012-es és 2013-as kategóriagyőzelme után most először nyerte el újra ezt a díjat.
A szavazáson mindenki részt vehetett, aki 2017-ben repülős utazáson vett részt. A légitársaságokra online – az azenlegitarsasagom.hu oldalon – szavazhattak a hazai utazók.
Öt szempont szerint kellett a légitársaságokat értékelni 0-5-ig terjedő skálán: a személyzet munkája, a fedélzeti szolgáltatások színvonala, a menetrend, az ár-érték arány és a légitársaság kommunikációja alapján. A pontozás mellett szöveges értékelésre is lehetőségük volt az utasoknak.
Idén összesen 7 852 értékelés érkezett, ez jelentősen meghaladta a tavalyi 5 274-es számot, emellett tavalyhoz képest csaknem 2 000-rel több, 5 626 szöveges beszámolót küldtek a résztvevők.
A legtöbb értékelés – nem meglepő módon – a Wizz Airre érkezett, hiszen a hazai utazók nagyon sokszor veszik igénybe a magyar kötődésű diszkont légitársaság járatait. Idén ezt a teljesítményt a szervezők egy rendhagyó különdíjjal is jutalmazták.