Furcsa malőr az ausztrál diszkont, a Jetstar egyik járatánál: a földi személyzet egyik tagja az A320-as hajtóművébe tette a mappáját, majd el is felejtkezett róla. Az indulás után konfettiesőt produkáló gép végül felszállt, de később visszahívták a reptérre, kisebb javításra is szükség volt.
Nyilvánosságra hozta a végső jelentését a napokban az ausztrál repülésbiztonsági szervezet egy tavaly őszi incidensről, amely az új-zélandi Auckland repterén történt.
Az Aviation Herald beszámolója szerint az eset november végén történt, amikor az ausztrál Jetstar diszkont légitársaság Auckland-Sydney járatát készítették fel az indulásra.
A földi személyzet egyik tagja az esős időben meg akarta óvni az irattartó mappáját, ezért az A320-as egyik hajtóművének beömlőnyílásába tette.
Ez után felment a pilótafülkébe, hogy a repülőszemélyzettel elvégezze a még hátralévő papírmunkát, majd el is feledkezett a mappájáról, amely így tehát továbbra is ott pihent, ahová lerakta. Az egyébként nyolc éves, IAE-hajtóműves Airbuson száznegyvenkilenc utas volt, a hat fős személyzet mellett.
Egy másik földi alkalmazott, aki körbejárta a gépet ellenőrzés céljából, látta a mappát, de azt gondolta, a kollégája majd visszatér érte.
Az ausztrál hivatal esetleírása szerint azonban persze nem ez történt, és a pilóták elindították a hajtóműveket – bedarálva a mappát és annak tartalmát is, valószínűleg szép konfettiesőt produkálva a gép mögött.
Az iratokról elfeledkező munkatárs a járat kigurulásakor feleszmélt, hogy nincs nála a mappa. Megkérdezte a fent említett kollégáját, aki előzőleg körbejárta a gépet, hogy ugye ő vette magához.
Miután kiderült, hogy nem, gyanították, hogy a hajtómű beszívta a dokumentumokat, és meg is találták a forgalmi előtéren a mappa maradványait, köztük fémdarabkákat is. Ezért az irányításon keresztül felvették a kapcsolatot a közben felszállt járattal.
A már messze járó gép pilótái az aucklandi visszatérés mellett döntöttek, mivel fém- és műanyagelemek is voltak a mappán.
Azt követően, hogy leszállt az Airbus, átvizsgálták a karbantartók, és jó néhány papírfecnit, de több kisebb sérülést is találtak a hajtómű belsejében. Néhány órás szerelés után azonban a gép újra szolgálatba állt.
A repülésbiztonsági hivatal javaslatára természetesen módosított az eljárásrendjén a Jetstar. A testület kifejtette, hogy mindenkinek kötelessége jelentést tenni arról, ha rendkívüli dolgot tapasztal, és nem várható el az, hogy valaki más elhárítja azt a felismert veszélyhelyzetet, amellyel egy adott dolgozó találkozik.