A GE Aviation végrehajtotta az új generációs Boeing 777X GE9X típusú hajtóművének első tesztrepülését. Az új fejlesztésű erőforrás a hajtóműgyártó átalakított Boeing 747-esének szárnya alatt, a kaliforniai Victorville-ből emelkedett először a levegőbe.
A 777X hajtóműve helyi idő szerint március 13-án 10:40-kor indult első, több mint négy óra hosszú tesztrepülésére. Az első próba alkalmával sikerült végrehajtani az előre eltervezett teszteket, melyek során az új hajtómű a kulcsfontosságú üzemeltetési és funkcionális tulajdonságait tesztelték.
Ted Ingling a GE Aviation GE9X programjáért felelős vezetője szerint az első repülés – melyet több hónapos komoly előkészítő munka előzött meg – tökéletesen sikerült és ezzel megnyílt az út a több hónapos tesztelési program folytatása előtt.
A tesztek során többek között arról gyűjtenek majd adatokat, hogy a hajtómű hogyan viselkedik a repülés különböző szakaszaiban, illetve hogy milyen a hajtómű teljesítménye a különböző magasságokon.
A GE9X tesztelési és tanúsítási programja 2017 májusa óta tart, eddig földi teszteknek vetették alá az erőforrást. Amint arról korábban beszámoltunk, az első tesztrepülés időpontja kisebb csúszást szenvedett, de ez a nincs hatással arra, hogy a hajtómű a tervek szerint 2019-ben megkaphatja a szükséges tanúsítványt a hatóságoktól.
A GE Aviation ezidáig 700 darab GE9X hajtóműre szerzett megrendelést. A hajtómű negyedik generációs szénszálas kompozit anyagbol készült, első turbina lapátsorának átmérője meghaladja a 3,4 métert, ezzel a GE9X a legnagyobb hajtóműnek számít majd.