A jelenleg csak Airbus-keskenytörzsűeket üzemeltető ultrafapados, a Spirit hamarosan kisebb méretű repülőgépeket vásárolhat. A légitársaság egyik vezetője bár nem közölte, mely gyártmányokon gondolkodnak, azt elárulta, hogy az előzetes vizsgálaton túl vannak, és az ajánlatokat hamarosan begyűjtik.
A hibrid és hagyományos légitársaságokkal ellentétben szinte kizárólag homogén flottát üzemeltető ultrafapadosok között szokatlan lépésre szánta el magát a Spirit Airlines.
A több mint száz A319-est, A320-ast és A320neót, valamint A321-est üzemeltető amerikai diszkont cég kisebb gépeket tervez venni – közölte egy houstoni szakmai rendezvényen Matt Klein, a diszkontcég egyik vezetője a Bloomberg tudósítása szerint.
A Spirit-főnök szerint azért akarnak kisebb gépeket, mert sok olyan lehetséges útvonalat látnak, amelyen a jelenlegi flottával gazdaságtalan volna repülniük.
Ezek a tájékoztatása szerint főként a jelenleg nem eléggé feltárt útvonalak beindítására kellenének, hogy gazdaságos legyen az üzemelés. Klein nem közölte, hogy mikor lesz döntés, csak azt, hogy „hamarosan” begyűjtik az ajánlatokat.
Arról sem tudni, hogy bár a szavai szerint már túl vannak az előzetes vizsgálatokon, mely gyártmányokon gondolkodnak. Mert a Bombardier C Series és az Embraer E2 típuscsaládján kívül szóba jöhetnek a Boeing és az Airbus legkisebb keskenytörzsűi is.
Ugyanakkor, a légitársaság méretét és flottapolitikáját tekintve valószínűbb, hogy vagy Airbus A319neóról, vagy az európai konszernhez kerülő C Series-ekről lehet inkább szó.
A fapados egyébként jelentős bővülési folyamat előtt áll, 2019-től évente 15 százalékkal szeretnék növelni a kapacitásokat, és 2021-ig több tucatnyi A320neót várnak még az Airbustól, amelyekkel a flottát több mint százhatvan repülőgépesre növelik.