Megérkezett Máltára az európai Hi Fly wet-lease specialista légitársaság első, használt Airbus A380-as repülőgépe. A teljesen fehér színű óriásgép előzőleg a Singapore Airlines flottájában szolgált és egyike annak a négy korai gyártású A380-asnak, amelyet a tíz éves lízingszerződés lejártával kivont flottájából a szingapúri légitársaság.
Az MSN 3-as gyártási számú A380-as hamarosan megkapja a Hi Fly festését. A légitársaság a típus negyedik európai üzemeltetője lett az Air France, a British Airways és a Lufthansa után.
Amint korábban megírtuk, az év közepén állítja forgalomba első Airbus A380-as óriásgépét a Hi Fly portugál légitársaság. A nagy hatótávú, szélestörzsű repülőgépek személyzettel együtt történő (wet lease / ACMI) bérbeadására szakosodott cég a korábbi hírekkel ellentétben 471 üléses berendezéssel állítja forgalomba a típust.
A légitársaság korábban azt közölte, hogy két darab A380-ast állítanak forgalomba, azonban akkor még csak valószínűsíthető volt, hogy azokat nem újonnan, hanem a használt piacról szerzik be.
A Hi Fly két A380-asa Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtóművekkel lesz felszerelve, és a korábban közölt 560 utas helyett „csak” 471 utas szállítására alkalmas székezéssel érkezik a céghez, ugyanakkor a közlemény hangsúlyozta, hogy a repülőgépek sűrű székezéssel akár 868 utas szállítására is képesek.
A légitársaság által közzétett látványterv szerint az A380-as máltai lajstromba, a szigetországban bejegyzett Hi Fly Malta leánycéghez kerül majd.
A cég ugyan nem közölte, de a két repülőgép a Singapore Airlines flottájából kivont négy tíz éves A380-asok közül kerül ki. Mint arról korábban lapunk is beszámolt a típus egykori első üzemeltetője, a Singapore Airlines a 10 éves lízingperiódus lejárta után kivonta flottájából a négy korosabb óriásgépét. Az MSN 3, 5, 8 és 10 gyári számú példányok kerültek vissza lízingcéghez. Egyes értesülések szerint a 3. és az 5. gyártási számú példány kerül a légitársasághoz.