Újabb járatokat kénytelen törölni a japán ANA a Boeing 787 Dreamlinerekre szerelt Trent hajtóművek átvizsgálása miatt. Törlésekre még augusztusban is számítani kell.

A Reuters szerint a légitársaság július 23 és 31 között 330 járatot kénytelen törölni, ezek mind olyan belföldi járatok, amelyeket 787 Dreamlinerekkel repülnek. Ezzel csak az ANA-nál 600 fölé nőtt a július eleje óta kényszerűen törölt járatok száma. Ebben az időszakban a Flightglobal adatbázisai szerint az ANA-nak 1300 belföldi Dremlineres járatot kellett volna üzemeltetnie, így közel a járatok fele nem tudott elindulni.

A légitársaság közlése szerint az elmúlt két évben folyamatosan és szorosan együttműködtek a hatóságokkal és a Rolls Royce szakembereivel is, de a japán hatóság (JCAB) újabb ellenőrzéseket írt elő június 14-én, amely kétszer annyi hajtómű ellenőrzésére vonatkozik, mint a korábbiak.

Fotó: AIRportal.hu

Ezek az ellenőrzések 66 C-szériás és 70 B-szériás Trent 1000-est érintenek. Mivel az ANA a legnagyobb B-szériás Trent hajtóműves Dreamliner üzemeltető (64 darabos flottával rendelkeznek) őket érinti a legsúlyosabban a probléma.

A Rolls Royce Trent hajtóművét 2007 augusztusában látta el minősítéssel a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), ezeket a darabokat csak a Dreamlinerekbe építették be. Később derült ki, hogy egyes elemek a középső turbinafokozatban hajlamosak az idő előtti korrózióra, más alkatrészek pedig az idő előtti alkatrészkopásra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első Boeing Dreamliner, amely a Trent 1000-es hajtóművel volt szerelve 2011-ben állt forgalomba.