Vasárnap este háromnegyed 8 körül meredek süllyedést követően a Balti-tengerbe zuhant egy osztrák lajstromjelű Cessna Citation, miután utazómagasságon továbbrepült célállomása felett, és személyzete hosszú időn keresztül nem válaszolt az irányítás hívásaira.

Az OE-FGR lejstromjelű, Cessna 551 Citation II(SP) típusú üzleti repülőgép a hírek szerint 4 személlyel a fedélzetén a spanyolországi Jerez-La Parra reptérről a németországi Kölnbe tartott.

A repülőgép FL360-as (36 000 láb, 10 973 méter) utazómagasságon tartott a célállomása felé, az út során többször is irányt váltott, de Köln közelében nem kezdte meg a süllyedést, és nem válaszolt az irányítók hívásaira, hanem továbbhaladt a Svédországhoz tartozó Gottland sziget irányába. Később kiderült, hogy a repülőgép már egy órával a felszállása után, Toledo térségében sem válaszolt a légiforgalmi irányítás hívásaira.

Elfogására a légiforgalmi irányítás a NATO parancsára a német és a dán légierő vadászgépeit is riasztották, amelyek azonosították és légtereikben kísérték a gépet.

Az egyik német Tornado vadászgép pilótájának jelentése szerint a Cessna pilótafülkéjében nem láttak senkit írta a Reuters.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egyes hírek szerint az üzleti gép pilótája az út egy korábbi szakaszán azt jelentette, hogy probléma merült fel a kabinnyomást biztosító rendszerrel.

Kabinnyomás-csökkenés, hypoxia

Az utazómagasságon történő kabinnyomás-vesztés esetén a fedélzeten tartózkodóknak azonnal használnia kell a vészhelyzeti oxigénmaszkokat. A kabinnyomás lecsökkenése esetén néhány percen belül az ember oxigénhiányos állapotba kerül, és eszméletét veszítheti, ezért ilyen esetekben a pilótáknak az oxigént biztosító maszkok viselése mellett haladéktalanul vészsüllyedést kell végrehajtaniuk olyan magasságba (3000-4000 méter alá), ahol a külső légnyomás és oxigénszint is megfelelő az emberi szervezet számára.

A Citation este fél 8 után a Balti-tenger felett, már Lettország partjainak közelében süllyedésbe kezdett, majd a virtuális radarok által is rögzített adatok szerint dugóhúzószerű zuhanásba kezdett.

A Flightradar24 utoljára 2100 lábon (640 méter) kapott jelet a géptől, ekkor a Cessna spirális jellegű, meredek süllyedésének mértéke a percenkénti 8000 lábat (csaknem 2500 métert) érte el.

Forrás: fr24.com

A helyszínre egy svéd kutató-mentő helikopter érkezett, amely roncsdarabokat és olajfoltot észlelt a tengeren.

A katasztrófa helyszíne környékén hajózott a Stena Line Lettországból Svédországba tartó kompja is, amelynek személyzete a kutató-mentő hajók és további helikopterek megérkezéséig rövid kitérővel a katasztrófa helyszíne körül maradt.

A Reuters hétfőn azt írta, hogy a fedélzeten Karl-Peter Griesemann német üzletember és családja utaztak. A tulajdonában álló Quick Air közlése szerint a repülőgépet Griesemann maga vezette, rajta kívül a felesége és a lánya, valamint annak barátja utazott a gépen.

Bár az 1979-ben gyártott repülőgép osztrák felségjelzéssel rendelkezett, a németországi GG Rent nevű cég üzemeltette.