Nyolcadik alkalommal rendezte meg a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport az áruszállítási lánc szakembereit összehozó Air Cargo Day konferenciát, amelyre több mint 250 szakember érkezett közel harminc országból, hogy megvitassák a szektor aktuális kérdéseit.
Idén újra a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja adott otthont a nyolcadik alkalommal megrendezett Air Cargo Day Hungary konferenciának. A szakmai napon többek között a Nemzetközi Légi Áruszállítási Szövetség (TIACA), a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), a hatóságok és a VINCI Airports szakemberei mellett a nemzetközi logisztikai, légiáruszállítási szakma képviselői és a budapesti cargo közösség tagjai vettek részt.
„Az elmúlt közel másfél évben a magyar állam és a VINCI Airports közös értékelése alapján világossá vált, hogy a repülőtér visszavásárlása sikeres beruházás volt, amelynek fontos eleme a légiáru-szállítás is” – mondta Lóga Máté, a Budapest Airport Igazgatótanácsának elnöke. „A logisztika, a szállítmányozás ugyanis egy ország gazdaságának keringési rendszere, mi pedig elmondhatjuk, hogy a budapesti repülőtér nemcsak Magyarország, hanem a régió keringésének központjává vált. Ezt nemcsak a kezelt árumennyiség, hanem a hosszú távra biztosított üzemeltetés és a javuló megtérülési mutatók is igazolnak. A magyar gazdaság számára a logisztikai iparág fejlesztése kiemelten fontos és stratégiai szereppel bír a GDP, az export-import, és a külföldi beruházások szempontjából egyaránt” – tette hozzá.

„Tavaly a Budapest Airport által regisztrált cargo mennyisége megközelítette a 300 000 tonnás álomhatárt, idén pedig már túl is szárnyaltuk ezt a számot. Az egész évet tekintve reális célkitűzésnek tűnik a 400 000 tonna elérése” – foglalta össze Francois Berisot, az üzemeltető cég vezérigazgatója. Mint hangsúlyozta, mára a Liszt Ferenc reptér a légiáru-szállítás terén Kelet-Közép-Európa egyik legmeghatározóbb szereplőjévé, a kezelt árumennyiség tekintetében pedig piacvezetővé vált. „Olyan sikertörténet ez, amihez elengedhetetlen a stratégiai szemlélet és az erős cargo-közösség, valamint határokon átívelő munka szükséges, amit a mai rendezvény is jelképez” – mutatott rá.

Kossuth József, a Budapest Airport cargo-igazgatója prezentációjában kiemelte, hogy a beruházások folytatódnak a repülőtéren, a meglévő infrastruktúra fejlesztésével, a működés és folyamatok optimalizációjával 450-500 ezer tonna éves kapacitás biztosítható az újabb repülőgép-állóhelyek és árukezelő épületek elkészültéig.
A rendezvényen a Budapest Airport egy fontos tanúsítványt is átvehetett, a vállalat cargo-csapata a kontinensen elsőként vezette be partneri összefogás révén, közösségi megközelítésben a IATA CEIV Lithium Batteries Certification-t.
A tanúsítványt a repülőtér üzemeltetője mellett a Celebi Ground Handling Hungary Ltd., a Menzies Aviation, a DSV – Global Transport and Logistics, a Scan Global Logistics, a Ghibli Group, a HGL Group Hungary és a Hungary Airlines vette át Brendan Sullivantől, az IATA globális cargo vezetőjétől.
Ez a tanúsítvány minőségbiztosított környezetet igazol az akkumulátorokat tartalmazó áruk kezeléséhez és légi szállításához világszerte, és az összes érdekelt felet magában foglaló közösségi megközelítés zárt ellátási és szállítási láncot kínál.

A rendezvényen elismerő okleveleket adtak át Teleki Józsefnek, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Repülőtéri Igazgatóság igazgatójának, Macsári Istvánnak, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság Légiközlekedés-biztonsági osztályvezetőjének, Lőwinger Máténak, a Magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság igazgatójának.
A Cargo Handling Award díjat a Menzies Aviation és a Celebi Ground Handling Hungary Ltd. kapta, a legjobban fejlődő ázsiai áruszállító légitársaság elismerést pedig a Sichuan Airlines vehette át. A legjobban fejlődő gateway-operátor címet pedig a CECZ Kft., az UTLINK Csoport és a Ghibli Csoport érdemelte ki.