A Delta, az Etihad és a Vistara is bejelentkezett a Jet Airways megvételére, amelynek jelentős részét a bankok adnák el. Eközben egyre több gépet visznek el a lízingbe adók, és a légitársaságnak már a fedélzeti szórakoztató rendszerre sem telik.
A New India Express tudósítása szerint egyelőre még az értékesítés megkezdésének dátuma sem fix, mert az indiai legfelsőbb bíróság határozatára várnak egy februári banki tranzakcióval kapcsolatban. Bár formaiságról van szó, az ítélet kihirdetésének elhúzódása egyelőre gátolja az értékesítés megindítását.
Az indiai jegybank egy konzorciummal együtt egy ajánlattételi felhívás után ma már a Jet Airways fő tulajdonosa, ők szabadulnának a részvényeiktől. Jelentések szerint a cég 75 százalékát birtokolja a több résztvevőből álló társaság.
Az ajánlattételi felhívásra bel- és külföldi cégek is jelentkeztek, köztük egy kormány által vezérelt nemzeti befektetési alap, valamint a Tata Vistara, a Delta Air Lines, a most 25 százalékos részesedéssel bíró Etihad Airways, illetve az egyik közvetlen versenytárs, a fapados Indi Go is.
A Jet Airways hitelezőiből összeállt konzorcium e héten kezdheti meg a tárgyalásokat, de ha június 30-ig nem sikerül megállapodni senkivel, akkor csődeljárást kezdeményeznek.
Addig is elsődleges céljuk, hogy megtartsák a jelenlegi flottaméretet, mert a mostaninál több gép kivonása már csaknem visszafordíthatatlan károkat okozna a légitársaságnak.
Mint arról az AIRportal is többször beszámolt, a számlák nem fizetése miatt a társaság flottájának kétharmada már nem repül, sőt a Reuters hétvégi értesülései szerint több lízingbe adó már elkezdte saját bázisra repülni a gépeket, egyesek az indiai lajstromból való kivezetést is kérték, hogy kivihessék őket az országból.
A társaságnál akkora a baj, hogy a The Hindu Business Line szerint már a hosszútávú járatok fedélzeti szórakoztató rendszerét is lekapcsolták, sőt, egyes repülőtereken a prémium várókhoz való hozzáférést is megszüntették.