A holland kormány nem akarja felbontani az Air France és a KLM házasságát, de tovább lépéseket vár a sikerért. Kilenc légitársaság kérte a párizsi Orly-reptér júniusi újranyitását, a Turkish Airlines szintén jövő hónapban indíthatja el ismét a járatai egy részét, az All Nippon Airways pedig későbbre tolta utolsó Airbus A380-asának átvételét.

Mint arról a múlt héten beszámoltunk, az Air France és a KLM között ismét kiéleződött a jószomszédi (v)iszony, mert az állami támogatások fejében hatékonyságnövelést kellene végrehajtani, de holland lapok szerint a franciáknál ennek egyelőre semmi jele.

A Reuters ma arról számolt be, hogy Wopke Hoekstra holland pénzügyminiszter a parlamentben azt mondta, nem áll szándékukban a két cég házasságát felbontani, de fontos lépéseket kell megtenni az együttműködés jövőbeni sikeréért.

Fotó: AIRportal.hu

Ezzel arra is utalt, hogy a holland kormány 2-4 milliárd eurós hitele és hitelgaranciája fejében át kell alakítani a KLM-et.

A miniszter szerint a tárgyalások még hónapokig húzódhatnak, de a KLM-nek elég készpénztartaléka van ahhoz, hogy június végéig fizetőképes maradjon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Paris Aéroport

Franciaországban Párizs második legnagyobb légikikötőjéről alakult ki „vita”, mivel korábbi sajtóhírek szerint az üzemeltető ősznél korábban nem nyitná ki az Orly-repteret. Erre válaszul a La Tribune szerint kilenc légitársaság vezetője levelet írt többek között a repülőtér üzemeltetőjének, a légügyi hatóságnak és illetékes minisztériumi vezetőknek, amelyben azt kérik, hogy június 26-án oldják fel a zárást.

Az Orly újranyitásáért aláírók között van az Air Caraïbes, az Air Corsica, a Corsair, a French Bee, a La Compagnie, a Level és a Transavia vezetője is.

Fotó: AIRportal.hu

Az Aero.de a Reuters jelentése alapján arról számolt be, hogy a Turkish Airlines júniusban indítaná újra néhány korábban leállított járatát, majd rövid időn belül a hálózat jelentős részét visszaállítaná.

Május végéig 19 országba indulnának újra a járatokat, júniusban pedig a belföldi kapacitás 60 százalékára állna vissza a társaság.

Szeptemberben a korábbi 126-ból már 99 országba repülne a Turkish Airlines.

Az ANA utolsó A380-asa (Forrás: Airbus)

Az All Nippon Airways is belépett azon légitársaságok klubjába, amelyek halasztani szeretnék több repülőgép átvételét.

Az új helyzet miatt az ANA utolsó Airbus A380-asa és több Boeing 787-ese csak jövőre érkezhet meg a flottába.

Sinja Katanozaka, a japán légitársaság elnök-vezérigazgatója a Nikkeinek ezzel kapcsolatban elmondta, hogy amúgy az idén 13 gép átvételét tervezték.

A cég harmadik A380-asa, a “Ka La” névre keresztelt, JA383A lajstromjelű gép januárban gördült ki a hamburgi festőhangárból, legutóbb márciusban végeztek vele ellenőrző repülést.

Szintén az óriásgéphez kapcsolódó hír, hogy a Lufthansa Technik közölte, elkezdenek dolgozni egy példány ideiglenes áruszállítóvá alakításán.

Ez azonban nem teljes átépítést jelent, a meg nem nevezett ügyfél A380-asát több utasszállítóhoz hasonlóan csupán a székek kiszerelésével és speciális rögzítőpontok kialakításával tennék képessé nagyobb mennyiségű áru fuvarozására.

Fotó: Airbus

Pár napja kiderült, százmilliós kormányzati segítséget kaphat az Iberia, a spanyol IAG-leánycég lapunkhoz eljuttatott közleményében számolt be arról, hogy egy egészségügyi szolgáltatóval közösen koronavírus-antitestet vizsgáló tesztelésbe kezdenek a személyzet körében. Az eljárást minden munkába visszatérő dolgozón elvégzik, eddig 2500 tesztet hajtottak végre, és az év végéig mind a 17 ezer dolgozót letesztelik.