Tíz év múlva nem lesz négyhajtóműves utasszállítója a Korean Airnek, a 747-8-asok is távoznak a flottából. Eközben a japán ANA újra forgalomba állította A380-asait a hawaii nyaralójáratain.
A Flightglobalnak nyilatkozott a Korean Air Lines vezetője arról, hogy milyen terveik vannak az utasszállító flotta legnagyobb, négyhajtóműves típusaival.
Walter Cho vezérigazgató szerint öt éven belül az összes A380-as, 10 éven belül pedig a 747-8-asok is eltűnnek a Korean Air és az Asiana addigra egyesülő flottájából.
Adatbázisok szerint a légitársaság 10 darab, az általa felvásárolt Asiana Airlines pedig hat Airbus A380-assal rendelkezik. Az új generációs Boeing 747-8 Intercontinentalból a Korean Air a közelmúltig 10-et birtokolt, ebből az egyik kormánygép lesz, a 9 megmaradóból jelenleg egy áll forgalomban. A 747-8-asok átlagos életkora jelenleg kicsivel több mint 5, az A380-asoké 9 év. Az áruszállító 747-esek a tervek szerint viszont még maradnak.
Korábban egyebek közt az Air France, a Lufthansa, a Hi Fly, a Qatar Airways, az Etihad, a Thai Airways és a Malaysia Airlines jelentette be, hogy megszabadul az A380-asoktól.
A vezérigazgató a gépek helyettesítésével kapcsolatban azt mondta, szerinte a 777-es az egyik legsikeresebb gép, amit valaha készítettek, nem zárja ki, hogy az új generációs verziókkal pótolják a négyhajtóműveseiket, de több kérdés is nyitott még a beszerzés elindítása előtt. Egyúttal jelezte, a közeljövőben nem fognak új gépet rendelni, mert nincs rá szükségük.
Az Asiana felvásárlásával kapcsolatban nincsenek újabb fontos fejlemények, Walter Cho szerint a versenyfelügyeleti szervek engedélyeit még ez év vége előtt megkaphatják a CAPA beszámolója szerint.
Az Airbus A380-asokkal kapcsolatos közelmúltbeli hír, hogy a japán ANA – All Nippon Airways, amely hármat vett a típusból, hetente egy járatot ismét ezekkel a gépekkel teljesít Honoluluba, bár a helyi Hawaii News szerint csak ideiglenesen.