Cáfolva a közelmúltbeli értesüléseket Carsten Spohr Lufthansa-vezér azt mondta, a légitársaság biztosan nem állítja újra üzembe a kétszintes Airbus-óriásgépeit. Emellett arról is beszélt, hogy a jövőben a flottában nagyobb arányban lesznek lízingelt példányok, és hogy a jelzések szerint hamarosan megindulhat a forgalom az USA felé is.

Mint nemrég megírtuk, belsős információk szerint a Lufthansa azt mérlegelte, hogy a Münchenben ideiglenesen a forgalomba visszaállítandó A340-600-asok helyett az A380-asait élesztené fel tárolásból. Most azonban a cég vezetője, Carsten Spohr azt mondta az aero.de szerint: „teljesen bizonyos, hogy nem térnek vissza az A380-asaink”.

Forrás: Airbus

Emlékezetes: a járvány miatt kivont A340-600-asok közül öt példány 2022 nyári újbóli üzembe állítását azért határozta el a légitársaság, hogy müncheni bázisán a feléledő interkontinentális hálózatán első osztályú kabint is kínálhasson, mert más, ott szolgáló szélestörzsű típusán nincs ilyen.

Spohr most arról is szólt, hogy mint közölték, csak két évre hozzák vissza az A340-600-asokat (amíg meg nem érkeznek az első osztályú résszel is berendezett további A350-900-asok – a szerk.), és az A340-300-asok se maradnak sokáig, csupán 2025-ig.

Kitért arra, hogy az USA kormányzata részéről olyan jelzéseket hallani, miszerint nemsokára megnyílhat az odautazási lehetőség a beoltott európaiak előtt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Lufthansa

Erre is készülve döntöttek további, a Philippine Airlines által visszaadott A350-esek lízingeléséről.

Ezzel kapcsolatosan a Spohr kijelentette: a jövőben a flottát tekintve arányaiban több gépet szeretnének lízingkonstrukció révén üzemeltetni.

Érdekesség, hogy a cégvezető szerint a válság miatt bezuhant lízingdíjak ismét emelkedni kezdtek, ahogy élénkül a légiforgalom, a Lufthansa is drágábban tud bérelni, mint nyár előtt becsülte.

Spohr arról is szólt, hogy az öt további Boeing 787-9-es közül, amelyet megrendeltek a gyártótól, az első még idén karácsony előtt megérkezhet a Lufthansához.

A minap nyilvánosságra hozott első féléves pénzügyi jelentés ügyében pedig az aero.de másik cikke idézi Remco Steenbergen gazdasági igazgatót, aki azt mondta: a tulajdonosok által jóváhagyott, legfeljebb 5,5 milliárd eurós tőkeemelésnél kevesebbet, 3-4 milliárdot szeretnének elérni új részvények kiadásával. Mint megírtuk, nemrég kötvénykibocsátással első körben egymilliárd euró friss készpénzt már összeszedett a tőkepiacokról a cég.