Vasárnapról hétfőre virradóra a budapesti reptéren sok utas nem kapta meg sem a csomagjait, sem bármiféle segítséget vagy felvilágosítást arról, hogyan juthat hozzá poggyászaihoz. A Technológiai és Ipari Minisztériumban (TIM) működő közlekedési hatóság két külön eljárásban vizsgálja az összes szóba jöhető érintett felelősségét a történtekben – tájékoztatta a tárca szerdán az MTI-t.
A közlemény szerint arra is rákérdeznek, miként haladhatta meg a mélyalvási időszakra előírt limitet az éjjel landoló repülőgépek száma.
A két eljárásban a hatályos rendelkezések szerint több millió forintos bírságok szabhatók ki.
A hatóság hivatalból indított eljárásában adatszolgáltatásra szólítja fel a földi kiszolgálót, amely az engedélye alapján köteles bizonyítani, hogy elegendő erőforrás áll rendelkezésére a légitársaságok szerződés szerint kiszolgálásához, emellett a reptér üzemeltetőjének és a légitársaságnak is nyilatkoznia kell arról, miként és mikor értesültek a késésről.
A 60 napos határidővel zajló teljes eljárás a törvényi előírások és a fokozatosság elve alapján nem zárulhat pusztán figyelmeztetéssel. A feltárt mulasztás tehát már első körben bírsággal szankcionálható – közölte a TIM.
A hatóság egy önálló eljárásban keres választ arra, hogy a repülőtér forgalma hogyan haladhatta meg a mélyalvási időszakban megengedett szintet. A szintén 60 napos ügyintézési határidő mellett itt is 100 millió forintos a jogszabályi bírságplafon.
A Technológiai és Ipari Minisztérium az eljárások lezárása után beszámol azok eredményéről – áll a közleményben.
Az eset kapcsán a 24.hu cikke robbantott ki botrányt, a portál egy érintett utas közlésére hivatkozva azt írta, hogy vasárnap éjjel mintegy 150-200 érkező utas volt kénytelen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesen üres épületében éjszakázni, mert nem kapták meg a járatukra feladott poggyászukat. Az utasok órákon át várakoztak hiába a csomagkiadó futószalagjainál, mert a földi személyzet már hazament, és mint kiderült, így nem volt olyan, aki kipakolja a bőröndöket. Azokat csak másnap reggel szállították be az átadóba, miután munkába állt a reggeli műszak.
A történtekkel kapcsolatban szerda reggel megkerestük az érintett földi kiszolgáló céget (Menzies Aviation), az érintett légitársaságot (Wizz Air) és a Budapest Airportot is, utóbbi két cég későbbre ígért választ, a brit Menzies budapesti állomásvezetője egyelőre nem reagált az AIRportal.hu megkeresésére.