A vártnál jobban halad a cég kiadáscsökkentése a Lufthansa-csoport vezetője szerint, aki ezért azt reméli, hogy nem kell a 9 milliárd eurós német állami támogatás teljes összegét igénybe venni. Elmondta, hogy az idei a felépülés éve lesz.
Az Eurocontrol Straight Talk videokonferenciáján Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója azt mondta, a pandémia első hullámában, amikor szinte leállt a légitársaság, óránként vesztettek 1 millió eurót.
Azóta elindították a „Renew” nevű átalakítási programot, amelynek részeként a dolgozók ötödét bocsátották el 2020 végéig, és több géptípust, így a négyhajtóműveseket kivonták a forgalomból, illetve megegyeztek a szakszervezetekkel a munkaórák csökkentéséről.
Ezeknek köszönhetően a vártnál jobban alakulnak a Lufthansa kiadásai, ma már csak minden második órában veszítenek egymillió eurót.
Carsten Spohr arról is beszélt, hogy az idei év a felépülésé lesz, bár márciusig még nagyon nehéz időszak elé néznek. Ezt támasztja alá az a belga lapértesülés is, amely szerint a Brussels Airlines februárban és márciusban 900 járatot töröl, a 2019-es szinthez képest a kapacitásainak mindössze 7 százalékát kínálja majd.
Nyártól azonban megindulhat a járatok visszaépítése, a Lufthansa várakozásai szerint éves szinten 40-60 százalék körül lehet a kapacitás a 2019-eshez képest.
Így a vezérigazgató szerint nem kell majd a teljes, 9 milliárd eurós hitelkeretet igénybe venni, bár pontosabb becslést nem mondott.
A kilátásokkal kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy a közvetlen járatok megszüntetése miatt a gyűjtő-elosztó központok előnyös helyzetbe kerülhetnek rövidtávon, de később komoly nehézségekkel kell majd szembenézniük.
Ehhez kapcsolódva azt is mondta, értetlenül áll az előtt, hogy az Európai Bizottság hezitál meghosszabbítani a résidőkre vonatozó 80/20-as szabály felfüggesztését, mert minden nagy piacon már meglépték ezt a hatóságok.