A vártnál gyengébb nyereséggel zárta első negyedévét a Wizz Air, amit főként a hajtóműproblémák okozta kapacitáskorláttal indokolt, ugyanakkor az új gépek átvételét lassítja, a régebbiek kivonását pedig gyorsítja a vállalat.

A Wizz Air az abu-dzabi központú vegyesvállalata szeptember eleji bezárásával csökkenti A321XLR rendelését, a vállalat most közzétett negyedéves jelentéséből pedig kiderült, hogy a megrendelt 47 példányból mindössze 10-15-öt venne át.

A légitársaság lassítja az új repülőgépek átvételét, annak érdekében, hogy a fő piacnak számító közép- és kelet-európai régió GDP-növekedésének 2-3-szorosához igazítsák a kapacitásbővítést.

Ezzel párhuzamosan a légitársaság a régebbi hajtóművekkel felszerelt A320 és A321 (ceo) gépek korábban tervezettnél hamarabbi kivonására készül, ezzel növelve a modernebb, üzemanyag-takarékosabb és környezetkímélőbb gépek arányát a flottában.

Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek műszaki gondjai miatt június végén a légitársaság 41 repülőgépét volt kénytelen nélkülözni, a probléma – bár csökkenő mértékben – 2027 március végéig kitart a tájékoztatás szerint. A Pratt & Whitney-vel kötött júniusi megállapodásnak köszönhetően viszont több cserehajtómű áll majd a légitársaság rendelkezésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
(Fotó: AIRportal.hu)

A Wizz Air Abu Dhabi négy A321neo repülőgépét a lehető leghamarabb áthelyezik a jövedelmezőbb európai piacokra, de a nyolc régebbi gépet az év végi ünnepi időszak kivételével leparkolják. A repülőgépek áthelyezése a megterhelő, forró és poros sivatagi környezetből növeli a hajtóművek élettartamát, így kevesebb repülőgépet kell leállítani.

Bár a vállalat az elemzők által vártnál jelentősen gyengébb, 27 millió eurós üzleti eredménnyel zárta a pénzügyi év első három hónapját, amely a tavalyi évhez viszonyítva is 38 százalékkal alacsonyabb, az utasok száma 10,6, a bevétel pedig 13 százalékkal növekedett.