Profilt bővít az Air Belgium, a hosszútávú utasszállító járatokra specializálódott cég a hírek szerint a Qatar Airways Airbus A330-200F áruszállító gépeinek átvételével, illetve saját A340-eseinek ideiglenes átalakításával indít cargo-üzletágat.

Miután a belga kormány január végétől szigorú utazási korlátozásokat vezetett be, az Air Belgium minden járatát leállította, és négy Airbus A340-300-asából egyet visszaadott a tulajdonos lízingcégnek, a maradék háromból egyet letárolt, kettővel pedig ideiglenesen teherszállításra állt át ugyanúgy, ahogy a tavalyi lezárások ideje alatt is tette – számolt be a CH Aviation.

A helyzetből kiutat keresve a cég úgy döntött, beszáll a most sokkal jövedelmezőbb áruszállítási piacra, ahogyan azt már évek óta tervezte.

A légitársaság közleménye szerint négy áruszállító repülőgép érkezik hamarosan a flottába, amelyből az első kettő már 2021 márciusában forgalomba áll, az első a belgiumi Liége áruszállító reptéren állomásozik majd.

A cég tervei szerint az év végére hat gépesre bővül az áruszállító flotta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság egyelőre hivatalosan nem közölte, hogy milyen típussal tervezi az áruszállító üzletág elindítását, de belga források szerint a Qatar Airways január végén kivont négy Airbus A330-200F áruszállító gépét veszik át.

Később kiderült az is, hogy a repülőgépek a francia CMA CGM Air Cargo nevű fuvarozócéghez tartoznak majd, amelyek üzemeltetését az Air Belgium végzi. Az első példány február közepén érkezik.

Az Air Belgium OO-ABA lajstromjelű Airbus A340-ese Brussel Zaventem repterén (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az Aircargo News szerint a légitársaság szóvivője nem kommentálta a katari gépek átvételéről szóló értesüléseket, azonban logikus lépés lenne, hiszen így nem szükséges a pilóták átképzése.

Niky Terzakis vezérigazgató szavai szerint az áruszállító üzletággal a légitársaság diverzifikálni kívánja szolgáltatásait, de ez az eredeti profil kiegészítéseként működik majd, nem tervezik, hogy felhagynak az utasszállítással.

A szakembernek ugyanakkor nem idegen terep a légiáru-szállítás és a liége-i repülőtér sem, korábban a TNT Airwayst irányította, mielőtt az európai logisztikai cég amerikai FedEx-hez került egy felvásárlás során, a légitársaságot pedig az ír ASL-csoport vette át.

A szigorú utazási korlátozások feloldását követően a cég újra szeretné indítani a Brüsszel-Charleroi és Pointe-à-Pitre, valamint Fort de France közötti járatokat, valamint Mauritiusra is tervez menetrend szerint üzemelni.

Az Air Belgium már 2018-as indulásától kizárólag a hosszútávú járatokra fókuszált, bérelt Airbus A340-300-asokkal repült rövid ideig a Távol-Keletre. A kínai partnerek be nem váltott ígéreteire hivatkozva a légitársaság már jóval a járvány előtt nehéz anyagi helyzetbe került, leginkább a charter és wet-lease piacon volt aktív, kapacitásait utazásszervezőknek és más légitársaságoknak értékesítette.

A járvány miatt bevezetett utazási korlátozások következtében viszont a charterek leálltak, a nagyobb légitársaságoknál pedig a 2019-ben jellemző kapacitáshiány többletbe fordult át, ezért visszamondták a személyzettel együtt bérelt gépeket.