Akbar Al-Baker úgy véli: az Airbus A380-as túl nehézre sikerült, emiatt túl nagy a fogyasztása, és ezért nem fognak rá az emberek felülni a járvány után.
A Qatar Airways meglepő kijelentéseiről ismert vezérigazgatója Sam Chui független újságírónak adott interjút, amelyben beszélt a légitársaság terveiről, ezek között említette meg az A380-as gépeik jövőjét is.
A katari cég 10 darab A380-ast üzemeltetett, ennek felét már kivonták, a most 6 éves átlagéletkorú gépektől legkésőbb 2028-ban egyébként is szabadultak volna, most azonban előrébb hozták ezt.
Al-Baker közölte, a megmaradó öt gépet 2-3 éven belül szeretné a Qatar Airways kivonni.
A cégvezető most egy újabb okot mondott, ami miatt szerinte az utasok el fogják kerülni az A380-asokat, ez pedig a környezetvédelem. Szerinte a téma egyre fontosabb lesz a járvány után, és nagyobb hangsúlyt kap majd a jegyvásárláskor is.
Mivel az A380-ast alapvetően a mostaninál nagyobb méretre és teherbírásra tervezték, nagyon nagy a saját tömege, emiatt az egy utasra vetített fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is, karbantartása pedig „fájdalmasan” sokba kerül – vélekedett a vezérigazgató. Úgy fogalmazott: rosszkor piacra dobott rossz repülőgép.
Felmerülhet ugyanakkor a kérdés, hogy akkor a Qatar Airways miért vett át belőle 10 darabot, de Al-Baker erre nem tért ki.
A járvány miatt az Air France már végleg kivonta a flottából ezt a típust, a Lufthansa egyelőre letárolta a sajátjait, de nem számolnak vele hosszabb távon, hasonlóképp járt el az Etihad Airways és a Singapore Airlines is. Másik két üzemeltető, az Emirates és a Qantas viszont még mindig lát fantáziát az A380-asban.