Büntetőfeljelentést tett a Wizz Air egyik utasa a légitársaság földi kiszolgáló partnere, a Malév Ground Handling Zrt. ellen, írta meg az Index hírportál és a NAV-hoz is érkezett bejelentés az ügyben a Magyar Hang értesülései szerint. Az ügyben a fapados légitársaság vonakodik vállalni a felelősséget.

A Magyar Hang cikke kitér arra is, hogy az eddig napvilágra került információk szerint a Wizz Air utasainak tömeges – a lap kalkulációi szerint legalább hetvenezer utas –átveréséről lehet szó és az összeg akár több száz millió forint is lehet.

A cikk szerint a Wizz Air-nél már tavaly óta tudnak arról, hogy alvállalkozójuk átveri az utasokat, mégsem tettek semmit, a fapados cég most pedig vonakodik vállalni a felelősséget utasai felé. 

A hírportál betekintést nyert az ügyben augusztus 22-én a VIII. kerületi Rendőr-kapitányságon és a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) tett feljelentésekbe, amelyek szerint nemcsak a repülőtéri check-int választó ügyfeleket, hanem azokat a Wizz Air utasokat is átvághatta a földi kiszolgálást végző Malév Ground Handling (MGH) Zrt., akiknek a kézipoggyászuk nagyobb volt a megengedettnél és ez a repülőtéren derült ki.

A BRFK az Index kérdésére azt válaszolta, hogy a feljelentés augusztus 22-én megérkezett az illetékes rendőrkapitányságra, annak tartalmát pedig még vizsgálják. Vagyis egyelőre nem döntöttek arról, hogy indítanak-e büntetőeljárást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról az MTI információi alapján lapunk is beszámolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium július végén fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett a Malév Ground Handlingnél. A vizsgálat azt követően indult, hogy az Index hírportál utaspanasz alapján számolt be arról, hogy a Wizz Air járatára jelentkező egyik utastól a Wizz Air honlapján szereplő 30 euró (mintegy 10 ezer forint) dupláját, 20 ezer forintot kértek el és utasfelvételi díj helyett “Catch your flight” szolgáltatást értékesítettek.

A Wizz Air később azt közölte, hogy nincs ilyen termékük, majd augusztus elején dörgedelmes közleményükben azt írták, hogy: „A Wizz Air megerősíti, hogy álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is.”

A Wizz Air a Magyar Hang az üggyel kapcsolatos, a légitársaság – mint az utassal szerződéses kapcsolatban levő cég – felelősségét és a megkárosított utasok esetleges megkeresését, kártalanítását firtató újabb kérdéseire azt válaszolta, hogy: „A Wizz Air nagyon sajnálja, hogy a Malév Ground Handling olyan szolgáltatást értékesített utasainknak, amely nem szerepel a légitársaság kínálatában, ám mivel a Wizz Airnek nincsen „catch your flight” szolgáltatása, nem is részesült ilyen címen beszedett díjakból, és nyilvántartásainkban ennek megfelelően nem is szerepelnek az érintett utasok adatai. (…) A Wizz Air vizsgálata jelenleg is folyamatban van, ezért erről további információt nem áll módunkban nyújtani. (…) A Wizz Air sajnálja az alvállalkozója által okozott kellemetlenséget és mindent megtesz, hogy a jövőben hasonló eset ne fordulhasson elő.”

Ezzel szemben a Magyar Hang szerint a repülőtéren beszedett díjakat minden nap előírásszerűen rögzítik a Wizz Air Skyspeed nevű rendszerében, így valamennyi olyan utas adatai a cég rendelkezésére állnak, akik a repülőtéren az MGH közvetítésével vettek igénybe feláras Wizz Air-szolgáltatást, vagyis minden olyan utas adatai a légitársaság rendelkezésére állnak, akik ki voltak téve az átverésnek.